Teoretiskt resonemang: Jämför rökning med att fisa?

Källa: avsnittet om passiv rökning med penn och teller. Nu inser jag självfallet att man inte ska tro allt man ser på tv men allting jag sett med p&t har varit vettigt och roligt.

tror det var 10:1000000 som får cancer utan passiv rökning och
12,5:1000000 som får cancer på grund av passiv rökning, det säger tydligen ALL forskning som gjorts.
För er med bittorrent så finns avsnittet här. http://www.tvtorrents.net/bt/penn.and.teller.bullshit.s01e05.dvdrip.xvid-fqm.torrent

Edit: Säger bara att jag tror på vad jag tror så tror ni på vad ni tror för tillexempel så tror jag att det där med sjukskrivningarna som gick ner är skitsnack.

Last edited:
honkiie skrev:
12,5:1000000 som får cancer på grund av passiv rökning

Seriöst... kolla din fakta igen. Sedan finns det en hel del fler faktorer än cancer när vi snackar passiv rökning.

Hahaha, fan va roligt. Jag röker inte, ogillar folk (folks beteende) som röker. Det är verkligen läskigt.

Jag har inte vart med om en fis som sitter kvar i kläderna eller i lokalen lika länge som rökodör gör. Så vaffan, fis gärnet på krogen, det gör jag. :hihi

DO IT!

honkiie skrev:
Källa: avsnittet om passiv rökning med penn och teller. Nu inser jag självfallet att man inte ska tro allt man ser på tv men allting jag sett med p&t har varit vettigt och roligt.

12,5:1000000 som får cancer på grund av passiv rökning, det säger tydligen ALL forskning som gjorts.
För er med bittorrent så finns avsnittet här. http://www.tvtorrents.net/bt/penn.and.teller.bullshit.s01e05.dvdrip.xvid-fqm.torrent

Edit: Säger bara att jag tror på vad jag tror så tror ni på vad ni tror för tillexempel så tror jag att det där med sjukskrivningarna som gick ner är skitsnack.

Dvs risken ökar med 25%, i snitt.

t-rex skrev:
Annan liknelse;

Blåsa ut cancerogen rök i allmänna utrymmen=ok.

Kissa (äckligt, men i princip ofarligt) i allmänna bassänger=inte ok.

Intressant...

aja nu vet jag vem jag inte ska bada i samma basäng som

:rofl :notme

Matte72 skrev:
Har en polare som har praktiserat denna metod "party fjärttning" i flera år fungerar sådär på :tuttar men kan i vissa fall vara underhållande :hihi
Bara man inte blir drabbad själv.

Är internskämt bland en del av min bekantskapskrets. Själv tycker jag det är skitkul så länge det är jag som kläcker dom och inte polarna.

Sjukt jag vet, men med den humorn man delar med vissa folk så blir det narturligt eller nåt.

Meeeeeeeeeeeeeeen för att återgå till ämnet, är det ngn som fattat vad jag menar.... Det är ju inte alltid så självklart.

Till bruden som hånglar med folk som har dålig andedräkt.........................................................................................................................................................................................................................

Gör inte det :3freak :hihi

raukroland skrev:
Det var ju också ett sätt att se på saken... :)
Man kanske skulle prova det där med att dra på en riktig brakfis i ansiktet på en rökare som blåser röken i ansiktet på en... :)

Tack,hälsa från mig ! :fart

bra jämförelse faktiskt. Många blir grymt irriterade på cigarettrök och jag skulle ju knappast vilja jobba nånstanns där det sitter folk och fiser som satan hela tiden, vore ganska jobbigt.

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back