Teoretisk topphastighet på gammal Fireblade

-=Daemon=-

Medlem
Gick med
12 Oct 2004
Hoj
VFR 750 & NX 650
Som säkert de flesta råkat ut för någon gång så hamnade jag i helgen i samma rum som en snubbe som berättade hur häftig han var för 10 år sedan när han minsann hade tuffaste cykeln i stan.

Lättimponerad som man är :rolleyes: blir man ju lite nyfiken på hur mycket sanning det låg bakom hans ord.

1. Vad är den teoretiska maxhastigheten på en Fireblade årsmodell 1995 med originaldrevning på sexans växel vid varvstop?

2. Vad är topphastigheten (mätarhastighet) på ovanstående cykel i ostrypt skick? (115 hk? 130hk?).

Har någon tid/ork/lust vore det kul att höra så att jag slipper åka bort till Bike Corner och låna en :tungan

-=Daemon=- skrev:
Ptja, det kan vara jag som är skumögd men jag hittar fan inte varken fabriksuppgift på topphastighet, hastighet vid givet varvtal på någon växel eller varvtal vid varvstopp på sidan.

Var inte för rädd att peka ut det åt mig om det är så att jag inte kan läsa innantill :tummenupp

Har du tillgång till uppgifter såsom utväxling på 6:an och maxvarv osv,
så har jag en exelfil som du kan använda för att räkna ut den teoretiska hastigheten vid olika varvtal och på olika växlar osv..
Skicka ett pm så kan jag maila över den...

/olle

Nyheter
Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...