Teoretisk hjälp, HJÄLP FORT!

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Nu är det så att jag ringde VV och dom hade visst en uppskrivningstid till mig i övermorgon. Jag har haft B kort i 3 år och de ordinarie trafikreglerna är inget problem. Jag har redan läst igenom gamla körkortsboken i ett sträck precis och nu undrar jag bara om ni kan skriva ALLT jag borde veta som kan komma som MC relaterade frågor på provet! Har nämligen ingen MC bok...

Vet ni någon websida som behandlar MC delen specifikt eller så så mottages adressen med öppen famn... Men somsagt; Hjälp mig med att skriva vad jag borde veta om MC som troligen eller kanske dyker upp på mitt teoriprov! Vad kom det för MC frågor för er??
Tack på förhand!

Är det inte enklare att bara köpa en MC-teoribok idag och läsa igenom den innan provet?
Försöker inte vara spydig, men jag tror du har större chans att klara det då. Lycka till!

Last edited:
på sporthojs direct connect-hubb brukar det finnas folk som har teoriprov på dator liknande dom som finns på trafikskolan.

Jag hommer inte ihåg adessen till sporthojs hubben, men sök hör och du borde hitta den!

Du kommer att vinna mycket på att köpa nya böcker.

För på provet så brukar det komma mellan 2 - 4 frågor som behndlar statistik och har du gamla böcker så stämmer inte de och du får garaterade fel. Och provet behandlar frågor från både MC-boken och vanliga körkortsboken.

Men som "rerell" sa köp åtminstonde en MC-bok, det kommer du att vinna på.

kan du bara allt till bil så kan du har fel p alla mc frågor och ändå bli godkänd... men det är väl kanske att chansa lite.

hittar inte min bok men använd bara suntförnuft så är det inga problem

Skriv *alla* om och om igen tills du blöder ur ögonen men har rätt på alla. Det är värt de 10 poäng som du spikar.

Och som tidigare postare sa, sunt förnuft. Man ser oftast vilka svar som är fel, typ:

"En gammal 240 tokvarvar bredvid dig vid ett rödlyse, hur agerar du?

a) Varvar och lägger en lakritsrem på 200 meter
b) Pekar finger och kör mot rött
c) Sparkar in hans backspegel och kör mot rött
d) Är vaksam på hans beteende då jag inser att han är omogen men det är inte jag för jag vill ha ett poäng på det här alternativet"

På fullaste allvar så får man bara fel på de rena fakta uppgifterna, typ "hur många cl alkohol bränner en normalfet svensk i timman?".

Lycka till!

Jag skrev provet igår på Vägverket och fick en knepig fråga...

Nått i stil med 'hur lång tid behöver du för att förbränna x cl alkohol (40%)'....

Alkohol är ju alkohol och kan ju inte va 40%! Antingen är det ju 'sprit (40%)' eller också är det ju rätt och slätt 'alkohol'. Eller är jag ute och cyklar? Jag utgick från att de syftade på 40%-ig sprit.

Mezzanine skrev:
Skriv *alla* om och om igen tills du blöder ur ögonen men har rätt på alla. Det är värt de 10 poäng som du spikar.

Och som tidigare postare sa, sunt förnuft. Man ser oftast vilka svar som är fel, typ:

"En gammal 240 tokvarvar bredvid dig vid ett rödlyse, hur agerar du?

a) Varvar och lägger en lakritsrem på 200 meter
b) Pekar finger och kör mot rött
c) Sparkar in hans backspegel och kör mot rött
d) Är vaksam på hans beteende då jag inser att han är omogen men det är inte jag för jag vill ha ett poäng på det här alternativet"

På fullaste allvar så får man bara fel på de rena fakta uppgifterna, typ "hur många cl alkohol bränner en normalfet svensk i timman?".

Lycka till!

Så dom 10 MC frågorna som kommer på provet, dom är garanterat me på domdär teoriproven jag övar på nu?

jag har bara läst bilteorin.. men de var inge svårt att klara mc provet..

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman