Tenta

Blackninja

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Superfast
Fan va tradigt med tentor. Sitter och läser och räknar svets. Mycket givande och intressant. Har aldrig haft så här kul innan. Hepp nu ska jag hinka i mig lite mer kaffe sen ska jag på det igen.
:zpy
 
Blackninja skrev:
Fan va tradigt med tentor. Sitter och läser och räknar svets. Mycket givande och intressant. Har aldrig haft så här kul innan. Hepp nu ska jag hinka i mig lite mer kaffe sen ska jag på det igen.
:zpy
stakare!!!(not... :tummenupp ) :crash
 
Tänk på att det offtast inte är själva svetsen som brottet sker i utan i övergången svets/grundmaterial pga kälverkan.

Med efterföljande behandling, antigen slipning eller TIG behandling av svetsen får man en mjuk övergång och därigenom en klarar man utmatningsbrott bättre.

(Har varit maskiningenjör tidigare)
 
Carl Bildt skrev:
Tänk på att det offtast inte är själva svetsen som brottet sker i utan i övergången svets/grundmaterial pga kälverkan.

Med efterföljande behandling, antigen slipning eller TIG behandling av svetsen får man en mjuk övergång och därigenom en klarar man utmatningsbrott bättre.

(Har varit maskiningenjör tidigare)


Men det kostar ju en del också, man kan inte bara välja klass A och vissla vidare, om man nu inte ska jobba för NASA. Sen måste man ju kolla alla 3 snitt i svetsen, plus grund matr, sen ska man kolla fuckans jäkla spjälkning med. fan vad det suger fett. Utmmatningen suger mest, e sa lack på detta nu. :mad:

Ska bli luffare snart
 
Blackninja skrev:
Men det kostar ju en del också, man kan inte bara välja klass A och vissla vidare, om man nu inte ska jobba för NASA. Sen måste man ju kolla alla 3 snitt i svetsen, plus grund matr, sen ska man kolla fuckans jäkla spjälkning med. fan vad det suger fett. Utmmatningen suger mest, e sa lack på detta nu. :mad:

Ska bli luffare snart

Håll i, du får din belöning sen när du får ett jobb du trivs med och med rätt lön.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top