tentaångest och allt blir fel

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
hur går det till egentligen? varför är precis allting fel när man ska plugga till en tenta?

lampan är trasig. inte lampan, utan själva lamparmaturen. samtliga häftapparater är försvunna. det kliar på örat. nåt jävla fucko har inte stängt av duschen ordentligt så det låter. dropp. dropp. dropp.

fyfan för tenta. fyfan va synd det är om mig.

Mattias skrev:
Rådjuret! Glöm inte rådjuret! :)

Gnällspik.

justfan. rådjuret. jag glömde rådjuret.

jag hittade ett dött rådjur påväg till tunnelbanan. dödsångesten syntes fortfarande i ögonen, trots att den säkert inte var helt nydöd. huh

katten har mask också. nu har hon kontaminerat min säng och min vänstra tumme. vad gör jag nu?

anja skrev:
hur går det till egentligen? varför är precis allting fel när man ska plugga till en tenta?

lampan är trasig. inte lampan, utan själva lamparmaturen. samtliga häftapparater är försvunna. det kliar på örat. nåt jävla fucko har inte stängt av duschen ordentligt så det låter. dropp. dropp. dropp.

Jisses sikket gnäll. Min lägenhet var i perfekt skick när det var tenta pågång. Nystädad, nydiskad, torkade golv och avfrostad frys.

Nu däremot när man börjat jobba......

anja skrev:
Vi kan göra såhär: Du gör hemuppgifterna till min kurs i praktisk linux så skriver jag din tenta. :brynad

Jag har nästan gjort de två första av totalt 11 uppgifter. Sedan i fredags.

Du skulle nog behöva lite råd tror jag :)

Har själv varit universitetsstudent i 5 år och läst 1,5-fart i närmare 3 år. Mitt bästa tips är att portionera ut pluggandet över hela kursen så man kan lägga de sista dagarna på repetition och fördjupning istället. För mig funkar det bäst att schemalägga ett antal timmar per dag åt skolrelaterade sysslor.

Om du absolut inte känner för att plugga någon dag - skit i det! Det kommer fler dagar. Man måste tycka att det är roligt. En klar fördel är om man kan sätta sitt läsande i ett större perspektiv där man strävar mot något framtida mål.

Men lilla gumman då :pannkyss

Jag sponsrar med lite spännband oxå så kanske du blir gladare.

När jag ändå håller på så får du drivmedel till din första tävling oxå.

Känns det bättre nu?

RoLLER skrev:
Men lilla gumman då :pannkyss

Jag sponsrar med lite spännband oxå så kanske du blir gladare.

När jag ändå håller på så får du drivmedel till din första tävling oxå.

Känns det bättre nu?

:Bugar

åhwow! jag ska aldrig sluta gnälla.

Jag har skitit i skolan i en vecka nu.. Borde nog gå i morgon, Pallar inte med den inhyrda föreläsaren vi har bara.. Ingen motivation när man spyr åt honom efter 7 min...
Vad gör man då?!

Lyssna på svammel om Oracle av en träig konsult som aldrig har lärt ut nånting i sitt liv.. Åhhhhhhhh.. Det är ångest det.. Känna att man missar mer och mer och det blir mer och mer hopplöst att ens ha en chans att klara en tenta..

Blääääääää...

Nyheter
Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...