Tengil har kraschat

Johnnys senap FTW!!!

Du vet Tengil, det där är bara karma för allt du gjort mot mig...

;)

Nädå, skojar bara. Ledsen över att höra om din olycka, men glad över att du lever...träd i våran sport är verkligen inte bra, hade du airbagen eller vad det nu heter?!
Iaf, jag hoppas på en speedy recovery för din del, så ses vi säkert nångång i framtiden.
Safe swoops, chrissen

Tengil är definitivt på bättringsvägen.
Jag ringde i går för att förvarna att jag skulle hälsa på, och då var han hemma! :va

Villserligen bara en kort sväng, men ändå... När jag väl åkt från Kumla till Örebro kunde jag hitta honom på USÖ där man förväntar sig att hitta en så skadad människa.
Han så ut att fortfarande ha ont, och lite dimmig av morfinet, men vi snackade en stund. Hans tjej (jag minns aldrig vad hon heter) plockade fram röntgenbilder och CT-scan-bilder. Hu, säger jag bara. Så det såg ut. CT-bilderna var imponerande tydliga, och det var inte svårt för en lekman som mig att se att det såg åt helvete ut. :eek:
Själv tänkte jag inte på att ta med mina egna bilder. Men vi jämförde ärren med varandra, och konstaterade att Tengil's var både fler, längre och snyggare utfört.

Vad är det de brukar säga?
"Pain is temporary, Glory is forever. Chicks dig scars..." :crash

PS, Tengil, du får berätta om...--->:smasha

Last edited:
Eftersom Tengil fortfarande ligger i morfin-töcken och inte orkar berätta om det, så får väl jag göra det... :va

När han kom hem till Sverige så öppnade de smalbenet, tog fram hammare och stämjärn och hade sönder skiten bara så de kunde sätta ihop det igen. :näsblod
Så sa han till mig i alla fall.

Jorå att såäre sörru... jupp.

Det är som Gaffa skriver, när jag kom till ortopeden här så rönkade de om mitt ben och konstaterade att om det sklulle läka ihop som det satt skulle jag knappt kunnat gå i frantiden så överkuckun sövde mig och tog bort den fräna externa ställningen som dom satte på i Mexico. Benet hade ju läkt ihop delvis så för att kunna räta till benbitarna fick han ta fram hammaren och huggmejseln och slå sönder benet igen. Iaf verkar det sitta hyffsat rätt nu... Foten pekar dock något innåt... jaja, man kan kanske inte få allt :rolleyes:

Nu ligger jag på rehabavdelning 82, M-huset, våning 2, rum 63. Jag får träna en till två ggr per dag. Långsamt blir jag starkare och smärtan går ned, dock minskas morfinet i takt med smärtan så det känns som jag har lika ont hela tiden...

Förra veckan mådde jag "underligt" hade feber fast ändå inte, mådde illa mm. Får så mycket medicin att det aldrig bröt ut men jag tror jag lyckades smitta Mia som nu ligger hemma med influensan... Stackars stackars.

Och som ett brev på posten så verkar det som jag fått vinter-kräk-sjukan.
Hade gått ned 15kg innan vi får se vad det stannar på när skiten är över.

Just nu känner jag mig ganska nere, det är inte roligt att vara sjuk...
Men det är inte bara dåligt, jag har lyckats gått lite med kryckor :tummenupp
Dock är det rullstol som är mitt huvudtransportmedel fortfarande.
Volvo - Jag rullar!

Vinterkräksjukan gick på Ortopeden, avd 27 och 37 när jag blev inlagd för operationen. Jag klarade mig utan att få den, men halva avdelningen var avstängd för sanering. Jag antar att den kan sprida sig fram och tillbaka mellan olika avdelningar i samband med patient-transporter och liknande. Trist att du åkte på det, Tengil.

Krya på dig!

Törs knappt tänka på hur det måste kännas att kräkas med din rygg. :skrämd
Krya på dig på alla fronter. :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...