Ten7 kompressor matad!

Tack för förtroendet men andersbrink eller anderssonturbo är nog några strå vassare............Däremot ringer en klocka ang just den kompressorn.......den gillar inte för högt ingångsvarv har jag för mig........kan minnas fel.

/J

högt ingångsvarv? vafan är det:P?

Btw det är även gjutjärn skovvlar i den så tror inte skovvlarna kan blivit krökta? det var ingen jätte kraftig backfire..

Läs lite här så kanske du kan få lite idéer....

/J

japp i have read that...
Men har inte fått nån direkt ide av det... mer än att det inte funkar med trottel fögge då det bara blir allt lr inget:D

Min kompressor heter för övrig Aisin Amr 300 supercharger...

Dom i länken har ju ett plenum med en dumpventil, har du det? Svårt att se på filmen pga kvalitéten.

/J

Dom i länken har ju ett plenum med en dumpventil, har du det? Svårt att se på filmen pga kvalitéten.

/J

nej har ingen dump å plenum men det är vell inte nöd vändigt? inte vad jag fick höra av en som håller på mkt med dragracing å sånt iaf...
lr menar du att den kompressor jag har inte orkar ladda ifrån lågavarv lr vad?

Btw har alldrig fått fatt på det vad ett plenum är för nått/användning:P?

Starta en tråd i turboforumdelen. Där finns många som kan dela med sig av sine kunskaper, i detta forum är det inte säkert att de tittar.

Plenum är en sorts reservoar för komprimerad luft. Stort plenum tar "lång" tid att fylla men oxå lång tid att tömma.......

/J

Nyheter
BMW presenterar Vision CE

I samband med IAA Mobility ...

Honda lanserar elmotorcykeln WN7

Honda har presenterat eldri...

Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...