Temporärt knack med min R1:a

Pascal

Ny medlem
Gick med
1 Nov 2003
Hoj
Yamaha R1 02:a
Sitter och funderar över min R1:a som vid sista turen innan avställning betedde sig underligt.

Åkte på rätt bra på 2:an och 3:an (rödmarkeringsvarning hmm bakhjulskörning) sedan tyckte jag den lät riktigt konstigt så jag kopplade ur och varvade lite hörde då att det lät som de knackade, f-n tänkte jag och stannade för att lyssna och det lät mindre bra så jag tänkte ääh inte långt hem och började åka hemåt.
Den verkade inte gå nåt sämre förutom att den knackade lr dylikt.
Sedan när jag nästan var hemma gasade jag till och vips så sa det tjong i motorn och helt plötsligt var oljudet borta.
Det är en 02:a och garantin går ut i början av april.
Vad ska jag göra?

Pascal skrev:
Sitter och funderar över min R1:a som vid sista turen innan avställning betedde sig underligt.

Åkte på rätt bra på 2:an och 3:an (rödmarkeringsvarning hmm bakhjulskörning) sedan tyckte jag den lät riktigt konstigt så jag kopplade ur och varvade lite hörde då att det lät som de knackade, f-n tänkte jag och stannade för att lyssna och det lät mindre bra så jag tänkte ääh inte långt hem och började åka hemåt.
Den verkade inte gå nåt sämre förutom att den knackade lr dylikt.
Sedan när jag nästan var hemma gasade jag till och vips så sa det tjong i motorn och helt plötsligt var oljudet borta.
Det är en 02:a och garantin går ut i början av april.
Vad ska jag göra?

kompisen har samma fel eller hade för han sålde den igår! men ja snacka me en mekaniker å han sa att de e spännaren till kammkedjan som inte vill glida över till nästa hack å då kan kedjan ligga å slänga där inne som gör att de uppstår ett mindre oljud men de går å plocka isär de å "tvinga" över den så ska de visst sluta så de va nog de som va felet. :tummenupp

GSX-R Micke skrev:
kompisen har samma fel eller hade för han sålde den igår! men ja snacka me en mekaniker å han sa att de e spännaren till kammkedjan som inte vill glida över till nästa hack å då kan kedjan ligga å slänga där inne som gör att de uppstår ett mindre oljud men de går å plocka isär de å "tvinga" över den så ska de visst sluta så de va nog de som va felet. :tummenupp

Om det är så som du beskriver det hela, vad ska jag göra nu då?
Nu låter den som vanligt och då antar jag att den har hoppat tillbaka till ursprungligt läge.
Är detta farligt för motorn? ventilras?

Nyheter
Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...