Jan Isaksson
Sporthojsnörd
Har en naken R1-98. När jag kör hoppar tempmätaren mellan LO,70, 47, 63 och allt annat som inte är över normal arbetstemperatur, 71-72 grader. Nån mek föreslog att termostaten hade pajat men det verkar väl konstigt eftersom det är så stora och snabba skillnader? Nån som har ett tips om var jag ska börja felsöka? Kan det ha att göra med kylvätskenivån? Att den är låg tex. Har precis bytt kylarvätska och den borde vara OK men om termostaten skickar igenom för mycket vätska kanske den sjunker under givaren. Borde väl vara konstant nivå under relativt jämn körning ändå?