Tempmätare cbr600f

Pelle81

Luktar smegma, mysk och svett
Gick med
22 May 2005
Hoj
Veteranare av olika slag
Tjenare!
Min sambos tempmätare har lagt av på hennes cbr600f-96.
Jag upptäckte det förra helgen och hon vet inte när den har lagt av, Hon vet inte heller om fläkten fungerar?
Tänkte ta tag i saken nu men jag vet inte riktigt var jag ska börja felsöka.

Har någon förslag på vad det kan vara för fel eller i vilken ende jag ska börja felsöka??

Rock On / Per

Tjenare!
Min sambos tempmätare har lagt av på hennes cbr600f-96.
Jag upptäckte det förra helgen och hon vet inte när den har lagt av, Hon vet inte heller om fläkten fungerar?
Tänkte ta tag i saken nu men jag vet inte riktigt var jag ska börja felsöka.

Har någon förslag på vad det kan vara för fel eller i vilken ende jag ska börja felsöka??

Rock On / Per

börja med att se om det finns vatten i systemet!
finns inte vatten får du inte utslag heller

Fläkten går sällan igång vid normal körning på de flesta hojar, oftast enbart när man stått still/krypkört länge i stan en varm dag.
Kolla alla kablar till givarn, anslutningarna och alla kabelhöljen, dom kan ha lossnat, nötts av eller nötts sönder så dom jordar på fel ställe. Ser allt sånt bra ut så skruvar du loss givarn och mäter värdena på den, sen kokar du upp vatten och stoppar ner givarn och mäter igen. Nytt värde = instrumentet kasst (eller så missade du en trasig kabel ;) ), samma värde = givarn kass :)

Fläkten går sällan igång vid normal körning på de flesta hojar, oftast enbart när man stått still/krypkört länge i stan en varm dag.
Kolla alla kablar till givarn, anslutningarna och alla kabelhöljen, dom kan ha lossnat, nötts av eller nötts sönder så dom jordar på fel ställe. Ser allt sånt bra ut så skruvar du loss givarn och mäter värdena på den, sen kokar du upp vatten och stoppar ner givarn och mäter igen. Nytt värde = instrumentet kasst (eller så missade du en trasig kabel ;) ), samma värde = givarn kass :)

Tackar!
(vi hade krypkört det var därför jag kikade på hennes mätare)

Meddelar imon hur det gick!

Rock On / Per

Sådär.... Felet avhjälpt!
Korrision på tempgivaren och kontakten i instrumenten satt inte riktigt på plats!!

Lite elektronik spray på båda ställen och en koll av vätska sen var det klart!
Kul med lätta fel ibland!

Tack för hjälpen
Rock On/Per

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...