Temp-problem R1 98:a

campar

Kraschpucks-svarvare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Segeltorp
Hoj
Enduro
Hallå.

Har upptäckt ett litet problem med min hoj, eller problem o problem...

så här är det iaf:

När man är ute o åker så kan tempen vara precis so mden ska, men sedan helt plötsligt när man tittar till på mätaren så kan den stå på "LOW", för att senare hoppa upp till kanske 43grader o så helt plötsligt upp till normala 70grader nånstans...

Jag har kollat så att det finns vatten i så där ligger felet inte.
Kan det bero på en halvtrasig givare?
Eller har ngn ett annat förslag?


//Niklas
 
Givaren, eller liknande fel! Luft orsakar inte sånt.
Kolla kontakten och kablar efter glapp. Kan vara fukt i kontakten också.
 
Wiseguy skrev:
Symptomen låter faktiskt som det vore luft i kylsystemet.
Annars kanske det är glapp någonstans på väg till givaren.

Eftersom R1:an luftar systemet av sig själv när man startar så är det väldigt liten risk att det finns luft kvar om man bara ser till att det finns vatten.

Jag tror mer på glapp eller trasig givare.
 
Kan det inte vara så enkelt att det inte är något problem.
Om jag inte missminner mig helt så har Skramlaha varit så smarta att de har satt givaren på kylaren....
Med andra ord så kan det bli konstiga mätvärden om termostaten stänger helt då det inte blir något flöde förbi givaren.
 
Jag har haft exakt samma sak på min 98:a, det ÄR tempgivaren, den sitter på kylaren till vänster (om man står framför hojen) högt upp. Där sitter två mojänger tror det var den understa, plocka av den (när vattnet e kallt) och du kommer upptäcka massa grön glägg på ytan, torka av och rengör och montera dit igen och vipps så har du problemet ur världen.


Min hoj slängde upp och ner i temp så som din gör och på min var det detta som var felet, bör vara det på din oxå ju !

Lycka till !!!! :banana
 
Var precis den tanken jag hade oxå!

Ska ta o kolla på den nåndag då när jag orkar, kan ju inte var ngt speciellt farligt att åka runt ett litet tag med iaf, eller?!

//Niklas

fluppen skrev:
Jag har haft exakt samma sak på min 98:a, det ÄR tempgivaren, den sitter på kylaren till vänster (om man står framför hojen) högt upp. Där sitter två mojänger tror det var den understa, plocka av den (när vattnet e kallt) och du kommer upptäcka massa grön glägg på ytan, torka av och rengör och montera dit igen och vipps så har du problemet ur världen.


Min hoj slängde upp och ner i temp så som din gör och på min var det detta som var felet, bör vara det på din oxå ju !

Lycka till !!!! :banana
 
campar skrev:
Var precis den tanken jag hade oxå!

Ska ta o kolla på den nåndag då när jag orkar, kan ju inte var ngt speciellt farligt att åka runt ett litet tag med iaf, eller?!

//Niklas


Nää då ! jag körde så i ett par månader :yoparty
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top