Temp på Aprilia RS

F1skeN

bikes with speed is all you need
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
aprilia
Undrar vad eran temp mätare normalt står kring på normal körning under sommaren. Min mätare ligger vid 80 graders snåret.

Är det normalt?

Har hört att endel andra RS.or går mycket kallare.

/Fredric

Min ligger vid landsvägskörning på ca 65 grader. och i stadskörning 70 grader... :tummenupp så 80 är nog lite för varmt... har du tillräckligt med kylvätska??

/Axel

min ligger på 74 grader när man kör landsväg.. i stan går det upp en aning.. pga att det inte kyler så mycket vid låga hastigheter..

Kylarvätskan är okej, finns tillräckligt. Men kan det vara så att hojen går för snålt och därför blir lite för varm? :confused:

Jag ligger en bit över 80 när jag är ute och kör i hyfsat tempo på bana. Är tempen under 80 så går den för kallt.

Oroa dig inte, du kommer inte att ha några problem med din hoj om tempen håller sig runt 80.

SpeedAbuser skrev:
Jag ligger en bit över 80 när jag är ute och kör i hyfsat tempo på bana. Är tempen under 80 så går den för kallt.

Oroa dig inte, du kommer inte att ha några problem med din hoj om tempen håller sig runt 80.

Hur fan vet du det? Du har väll bantat bort alla intrument? :confused:

okej.. tack grabbar.. får hålla lite extra koll på hojen när den kommer tillbaks från verkstaden..

Back