Telias Thomson router bråkar

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Ort
Skogen
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Tja!

Spelar för fullt nu nattetid och så börjar ju såklart routern bråka... IGEN!

Nu bröt den internet uppkopplingen först sen sprang jag upp och startade om den(av/på knappen).

När jag sedan kom ner igen så hittar jag den inte med det namn vi döpt den till. Nu står det "Annat nätverk" och när jag vill ansluta vill den ha SSID namn och sedan lösenord.

Jag vet att det är min router jag försöker ansluta till då det inte finns någon annan i närheten med så bra täckning. Jag kör trådlöst men det lär jag nog sluta med snart för det bara bråkar och om flera kopplar upp sig blir det otroligt slött och ibland går det inte ens att surfa.

Någon som har tips? Lite för långt för att koppla in kabel från min datorn till routern just nu.
 
Efter flera försök med olika namn och krumelurer på namnet så är jag nu ansluten!

Men siffra 2 kom bakom all text i namnet på nätverket.

Skräp är vad det är! Dags att fixa fiber snart tror jag!
 
De Thomson routrar jag träffat på har fungerat riktigt bra men visst finns det säkert undantag.
Jag hade i ditt läge försökt testa ett annat trådlöst nätverkskort eller en annan router för att se om något av det hjälper av problemet.
 
Gör såhär:
1. Köp en egen router, typ Linksys (helst Linksys om du frågar mig).
2. Ring Telias support och begär att dom "bryggar" Thomsonskräpet du har.
Thomsonroutern är nu bara ett glorifierat modem.
3. Koppla in din egen router i Datorporten på Thomsonroutern.

Så var jag tvungen att göra hos föräldrarna, för det bara kopplade ner hela jävla tiden, fick nog starta om den ett par gånger per dag. Efter det funkade det perfa.
 
De Thomson routrar jag träffat på har fungerat riktigt bra men visst finns det säkert undantag.
Jag hade i ditt läge försökt testa ett annat trådlöst nätverkskort eller en annan router för att se om något av det hjälper av problemet.

Du som är insatt, har du fått någon accespunkt att fungera ihop med Thomsonroutern?
 
Vad som ska fungera :). Bara den inte delar ut DHCP är det lugnt. Delar den ut DHCP får man stänga av det.
Jag använder gärna en begagnad router som AP, på det viset får man både wlan och några extra switch portar.
För hemmabruk på. Är det företag föredrar jag Unifi (Dustin säljer).
 
Vad som ska fungera :). Bara den inte delar ut DHCP är det lugnt. Delar den ut DHCP får man stänga av det.
Jag använder gärna en begagnad router som AP, på det viset får man både wlan och några extra switch portar.
För hemmabruk på. Är det företag föredrar jag Unifi (Dustin säljer).

Nu var ju frågan om du fått just en Thompson att fungera med en AP.

Principen bakom den förstår jag, men inte varför den jävlas.

Fast nu när jag tänker efter var det fan inte den som krånglade, utan dlinks 4G modem som telenor skickar ut.

Inte mycket som blev rätt där inte.:huvet
 
Du som är insatt, har du fått någon accespunkt att fungera ihop med Thomsonroutern?

Gör såhär:
1. Köp en egen router, typ Linksys (helst Linksys om du frågar mig).
2. Ring Telias support och begär att dom "bryggar" Thomsonskräpet du har.
Thomsonroutern är nu bara ett glorifierat modem.
3. Koppla in din egen router i Datorporten på Thomsonroutern.

Så var jag tvungen att göra hos föräldrarna, för det bara kopplade ner hela jävla tiden, fick nog starta om den ett par gånger per dag. Efter det funkade det perfa.
Är det inte det du efterfrågar?
 
Nu var ju frågan om du fått just en Thompson att fungera med en AP.

Principen bakom den förstår jag, men inte varför den jävlas.

Fast nu när jag tänker efter var det fan inte den som krånglade, utan dlinks 4G modem som telenor skickar ut.

Inte mycket som blev rätt där inte.:huvet

OK. Jo, jag har använt även Thompson med APs från både d-link och tp-link. Har funkat bra.
Nu finns det ju iofs väldigt många sorters Thompson ;).

Har det löst sig för alla i tråden med problem nu då? :)
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top