Bra att folk tar striden med dem så att de inte kommer undan utan kamp. Jag hade dem för ett par år sedan och jag har aldrig varit med om sådan fräckhet. Bytte till dem för att de verkade ha bäst täckning i kombination med noll bindningstid.
Det ringde en varningsklocka redan under själva beställningen via nätet då man fick en krypande känsla av att de körde den klassiska skönmålande marknadsföringen där man väljer att inte nämna vissa detaljer och gör det oerhört svårt för den potentiella kunden att ta reda på den själv. Frustrerande och direkt vilseledande hemsida med avsikligen undanhållen information, åtminstone då.
Vad som sedan följde det kommande året var som ni beskrivit, ett stadigt flöde av nonsensfakturor som åt på ens tålamod så pass att man blev direkt anfådd av blotta åsynen av ett nyanlänt Telia-kuvert i brevlådan.
Vad jag önskar som kund är att min operatör skickar en faktura i månaden där de debiterar vad jag använt under den gångna tiden.
Enkelt, sade Bull. Men Telia tyckte annorlunda.
Att förstå vad de debiterat var i klass med att försöka lösa meningen med livet och universums samtliga mysterier. De debiterade dåtid, framtid, presumtiv nutid och parallella dimensioner på ett sätt som varken jag eller ens deras kundtjänst förstod något av. Lägre angivna kostnader än mitt tidigare abonnemang men ändå av någon anledning markant dyrare i månaden. Rent falsarium var vad det var, vilket också konkretiserades senare då jag bytt operatör men fortfarande fick räkningar en så lång tid efter bytet att det inte kunde finnas någon ursäkt.
Till slut fick jag dem att fara och flyga för gott.
Det måste vara kriminellt, vad de håller på med.