Telia-tråden

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Här listar vi allt som är bra med Telia:

1. Fantastiskt lättmanövrerat att beställa tjänster
2. Proffsig personal på deras affärer
3. Lättillgänglig kundtjänst
4. Modernt och fräscht produktutbud
5. Lättbegripliga erbjudanden
6. Konkurrenskrafftiga överpriser

Telia är kalas, som att köpa en Triss-lott, plötsligt händer det.
Ingenting.

Last edited:
Efter år med Tele2 och Telenor känns Telia som en uppenbarelse.
Har har bredbandet (fiber som rullat utan avbrott i några år), hemtele, 2 mobiler och företaget hos Telia. Inget krångel whatsoever.

Ett abb tog ett samtal att avsluta hos Telia, medans Tele2 krånglade i 9 månader med att stänga en lina.

Telia är dyrt
Telia har inte världens snabbaste/smidigaste/gladaste kundtjänst.

Telia fungerar som utlovat, man behöver ALDRIG kontakta kundtjänst.

Telia är dyrt
Telia har inte världens snabbaste/smidigaste/gladaste kundtjänst.

Telia fungerar som utlovat, man behöver ALDRIG kontakta kundtjänst.

Såvida de inte säljer dig ett ungdomsabbonemang men tar betalt för en vuxen när du är 19 år, eller när de tar betalt både i butik och på första räkningen, eller när de kopplar in ditt abonemang i fel lägenhet och du ändå åker på att betala flyttavgift trots löften att så naturligtvis inte ska ske + förseningsavgift naturligtvis. Eller ett ADSL abonemang som fungerade sämre och långsammare än ett uppringt dito.

Nu är det iofs några år sen, men när det gäller sånt här är jag långsint, må de brinna i helvetet.

Ni har helt enkelt för mycket abbonemang, telefoner och datorer. Saker strular, så även tjänster och alla bolag har sina brister. Det är en ond cirkel, byter du bolag blir du ändå k*****d i röven, fast på något annat.
ICA har inte alltid min favorit-juice men jag hatar inte dem för det....

har varit otrogen mot telia.

både min sambo å jag hade tänkt att testa ngt nytt,sure, vi testar tre, har ALDRIG fått så HÖGA räkningar trots att jag INTE använder mobilen mer hos tre som när jag hade telia, dom är brutalt höga sanna mina ord, jag har ringt tre´s kundtjänst men inte ens dom kan förklara hur tre debiterar sina kunder för samtalen och jag har nog pratat med säkert en 5-6 stycken olika:näsblod.

täckningen ska vi inte prata om trots att jag har en schysst telefon, herrejävlar!

nä tack, tre är uppsagt, nya teliaabonnemang är inhandlade, och jag kan bara be telia om ursäkt för vänsterprasslet.

no moore sådana jävla BLAHA-företag för min del asså!

morsan blev debiterad tre´s maxtaxa för surf varje dag dvs 9? kronor trots att han aldrig var uppkopplad, tre vägrade att hjälpa henne utan fortsatte att debitera, jävla muppar:mad:

Nä, men vilket ftg i branschen har en bättre kundtjänst?

Jag vet inte, jag har Halebop, dom har ingen kundtjänst, dom har en mailadress....

ÅAS har jag aldrig behövt utnyttja den heller.

Telia hemtelefon sa jag upp för många år sedan, men fram till dess fungerade det utmärkt, om än det var lite dyrt.

Bredbandsbolaget hade utmärkt kundtjänst som jag tyvärr behövde ringa ibland, men allt löste sig efter telefonsamtal.

Bredband2 har jag aldrig behövt prata med, byter strax leverantör får återkomma då...

Nä, men vilket ftg i branschen har en bättre kundtjänst?

Telesnor har fan sjukt bra kundtjänst. De är garanterat inte billigast att ringa från men allt funkar och det är aldrig lång kö om man behöver hjälp. Då pröjsar jag gärna.

Telesnor har fan sjukt bra kundtjänst. De är garanterat inte billigast att ringa från men allt funkar och det är aldrig lång kö om man behöver hjälp. Då pröjsar jag gärna.

Telenor fungerar INTE att ringa med, inte om man ibland befinner sig utanför tullarna.

Det var ju dom som sålde Campuz Mobil till studenterna, problemet var bara att det inte fanns någon täckning på campus i Umeå.

Dom sålde glatt abbonemangen ändå, trots att dom stod där utan täckning på sina egna telefoner. :huvet

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt