Telia Digital TV!??

Det betalar man för det billigaste TV utbudet + bredbad + tel. Vill man ha något annat tv utbud kostar det mer. Ja dom bjussar ju det första halvåret på ett par av dom andra utbuden, men sen kostar det mer.

Jag visste det! Du är egentligen bara en soffpotatis som sitter med handen nedgrävd i en chipspåse samtidigt som du flipprar mellan alla femtielva onödiga kanaler på er megasize TV. :hihi

Edit: Min bror har 2Mbit och Telias bredabandstv vilket fungerar alldles utmärkt. Aldrig några störningar eller dålig bild. Han har nog inte mer än 5 meter från modemet till boxen så jag skulle också sätta en peng på att det kanske är längden på kabeln som är kruxet.

/J

Last edited:
Jag visste det! Du är egentligen bara en soffpotatis som sitter med handen nedgrävd i en chipspåse samtidigt som du flipprar mellan alla femtielva onödiga kanaler på er megasize TV. :hihi

/J

Äh...din gamla tomte.!!! :tungan

Anledningen att det blir sånt jävla bestyr är för att jag ska kunna titta på MotoGP nästa säsong, som flyttar till Viasat motor.

Men visst händer det att jag ligger där i soffan med handen i chipspåsen. :brinnerup Inte så ofta dock. :villinteblientjocksmockamad

Bandbredden har ingenting med IP-tevens kvalitet att göra. Den läggs ovanpå den ordinarie hastigheten. Dock med undantag för 24 Mb/s där den tar cirka 6 Mbit/s.

Fast det är en sanning med modifikation....

Vi har 8mbit hemma och ligger man och maxar ut linan och drar igång TVn dippar hastigheten. Finns dessutom folk där TVn börjar lagga när det ringer i telefonen. Även om det skall ligga separerat i bandbredd och frekvensintervall så stör det delvis ut varandra...

Är det inte det som kostar 299:-/mån nu? Dags att se över ditt abonnemang.

trådlöst internet. vissa grejer gäller i 12mån sen kostar det.
har större utbud på tv. telefon = bredbands tror jag. vill ej ha det.

samt att jag har redan haft 18mån gratis tv samt fått 2 trådlösa telefoner.

Kör själv med fulkopplingar samt 35 meterssladd, funkar klockrent här med:tummenupp

samma här men finkopplingar :D

Last edited:
Det betalar man för det billigaste TV utbudet + bredbad + tel. Vill man ha något annat tv utbud kostar det mer. Ja dom bjussar ju det första halvåret på ett par av dom andra utbuden, men sen kostar det mer.

2 mbit bredband, bredbandstelefoni och basutbudet för 299:-. Fortfarande en jefla bit upp till 900:-!

2 mbit bredband, bredbandstelefoni och basutbudet för 299:-. Fortfarande en jefla bit upp till 900:-!

Trådlöst hemmanätverk med full support, Telia Smart Start, utan kostnad i 12 mån (värde 348 kr) Fri tillgång till våra Surfzoner gör det möjligt för dig att surfa även utanför hemmet. Gäller t.o.m. 2009-09-30

utan kostnad i 12 mån (värde 348 kr)
Gäller t.o.m. 2009-09-30
större tv-utbud samt vad det kostar o ringa i det priset.

Trådlöst hemmanätverk med full support, Telia Smart Start, utan kostnad i 12 mån (värde 348 kr) Fri tillgång till våra Surfzoner gör det möjligt för dig att surfa även utanför hemmet. Gäller t.o.m. 2009-09-30

Gäller t.o.m. 2009-09-30

Inte meningen att mästra ellet trampa någon på tårna, utan snarare hjälpa!

Allt utom det utökade tv-paketet och som jag förstod det, samtalskostnader, ingår i dessa 299:-. (surfzoner osäker)

Sedan kan det ju vara så att man redan teckat ett avtal som förhindrar denna möjlighet, men antagligen har man redan fått lite extra för pengarna i samband med tecknandet.

Fast det är en sanning med modifikation....

Vi har 8mbit hemma och ligger man och maxar ut linan och drar igång TVn dippar hastigheten. Finns dessutom folk där TVn börjar lagga när det ringer i telefonen. Även om det skall ligga separerat i bandbredd och frekvensintervall så stör det delvis ut varandra...

Har du flera mellanproppar i jacket så kolla att dom sitter i rätt ordning. Låter konstigt att PSTN-signaleringen stör ut tv-signalen... :confused:

Gäller t.o.m. 2009-09-30

http://www.telia.se/privat/produkter_tjanster/triple_play/?sl=privat_produkter_tjanster_triple_play

Last edited:
Sisådär ja, nu är det fixat.

Teknikern dök upp 4 timmar försenad och började mäta och dona. Upptäckte inga fel alls. Men så hade han varit i området förut och då var det tydligen något kort i basstationen som strulade. Han kastade sig i bilen och åkte dit och bytte kort och vips var alla störningar borta och bilden bättre än förut.

Tack Telia!! :)

//Madelene

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion