Telia bredband 8000?

Men ååå,jag sitter med sprays 0,5 lina...Beställde 8mbit ifrån Telia för nån månad sen,måste vänta till 31augusti innan Spray släpper abbonemanget...

Beställde Telia ADSL 8000 igår och hade det en halvtimme efteråt. Flyter på rätt okej :hihi

Bifogat

• ADSL.jpg
    ADSL.jpg
    19.1 KB · Visningar: 73
Matin skrev:
Beställde Telia ADSL 8000 igår och hade det en halvtimme efteråt. Flyter på rätt okej :hihi
Men va f-n. Jag ringde i fredags runt 12 på dan och då sa killen att det var väldigt många som ville uppgradera sitt internet så det skulle komma igång någon gång i helgen. Men inte har det ändrats nått här inte, är det inte i gång i idag måndag kl12 så blir det att ringa och fråga vad dom håller på med. Skit att man inte kommer ihåg namnet på killen jag prata med.

Fixade åxå 8000 idag, mumma med 800+ i DL! :tummenupp
Tog heller inte lång tid, stack iväg och tränade, och när jag var tillbaka så va de fixat!

Telia 8000 funkade bra för mig, mycket bättre än BBB adsl allafall. Gick aldrig ner, låg konstant på samma hastighet. Synd bara att det inte är full duplex och att det kostar skjortan.

Kolla upp om villaägarnas riksförbud fortfarande erbjuder rabatt på telia adsl via dom. dom gjorde det förut och då lönade det sig att gå med. :tummenupp

Btw
Är det någon ADSL lev som erbjuder full duplex ? Vad jag har förstått så funkar inte det me adsl. :confused:

Roligt när jag frågade kundtjänst på Bostream om det, tjejen jag pratade med hade aldrig hört uttrycket "duplex" förut. Snacka om att sitta på rätt plats. :kocko

Nån som har erfarenhet av bostream scream här?
VDSL 26 mbit upp/ner om man bor på rätt ställe
annars med ADSL blir det 8/0.8
398:-/mån
Nackdelen är väl högre anslutningsavgift.
Men beställer man innan 31/7 så kostar det bara 1000:-

eus skrev:
Nån som har erfarenhet av bostream scream här?
VDSL 26 mbit upp/ner om man bor på rätt ställe
annars med ADSL blir det 8/0.8
398:-/mån
Nackdelen är väl högre anslutningsavgift.
Men beställer man innan 31/7 så kostar det bara 1000:-

Inte direkt erfarenhet men däremot kan jag säga att väääldigt få svenskar får 26 Mbit (typ en halv promille eller nåt sånt). 13 Mbit verkar inte jättevanligt heller. Polaren blev för övrigt lovad det men fick 8/1 istället. Bostreams kundtjänst kan vara lite knepiga när det ska kopplas in/beställas, har hört en del skräckhistorier. Själv har jag bara haft goda erfarenheter av mitt Xstream iofs.

Evil M skrev:
Men va f-n. Jag ringde i fredags runt 12 på dan och då sa killen att det var väldigt många som ville uppgradera sitt internet så det skulle komma igång någon gång i helgen. Men inte har det ändrats nått här inte, är det inte i gång i idag måndag kl12 så blir det att ringa och fråga vad dom håller på med. Skit att man inte kommer ihåg namnet på killen jag prata med.

En kompis som sitter på USB-modem hade samma problem, kunde inte få 8mbit utan fick gå tillbaka till 2mbit.

Therudeboy skrev:
En kompis som sitter på USB-modem hade samma problem, kunde inte få 8mbit utan fick gå tillbaka till 2mbit.
Det är igång nu, fick ringa telia igen och fråga varför det inte var igång. Då fixa dom det samtidigt som jag vänta i telen. Fick det på 5min då :)

Har alla kommit upp i 8mbit? Själv kommer jag som max till 6mbit :mad: När jag hade 2mbit så gick linan på 2mbit enligt tptest så något är fel här känns det som :(

Ibland kommer jag upp i det men ligger mest runt 6-7 på ett test. Jag bor en bit från uppkoplingsstationen eller vad det heter så det försvinner väl en del på vägen hit?.

Nyheter
Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!