Telia ADSL utan telefonabbonemang. Enkelt nej!

Det är ju bra att du lägger ut Telia anställdas inställning till kunderna så där offentligt, så att alla vet vad ni tycker om era kunder! :tummenupp

Ehr... Vilken support/servicefunktion älskar sina kunder? Ingen! Fact of life! Lär dig leva med det.

Om Telias support INTE idkade svart humor om sina kunders kompetens hade jag blivit seriöst oroad över deras mentala hälsa.

Jag menar bara på att det är inte så klyftigt om en som utger sig för att vara anställd på TeliaSonera lägger ut "internskämt" på nätet (även om jag är fullständigt medveten om att liknande/samma brev säkert finns på alla ISP's supportavdelningar).

Internskämt är roliga, internt.
Det är mindre roligt för ett företag om det kommer ut att deras anställda föraktar företagets kunder och fäller nedsättande kommentarer om dom.

Och jo, jag har det väldigt lätt...
Jag har ett jobb där jag tycker om att ha kundkontakt.

Säg mig då hur du kan tro att jag är så dum att jag lägger ut sådant från mitt nuvarande jobb? Har jobbat på flera ISP's :)
Men du har en poäng, vissa kanske inte förstår sig på sådant och tar det personlig. Ja tar bort bilden :tummenupp

Ehr... Vilken support/servicefunktion älskar sina kunder? Ingen! Fact of life! Lär dig leva med det.

Om Telias support INTE idkade svart humor om sina kunders kompetens hade jag blivit seriöst oroad över deras mentala hälsa.

Tyvärr verkar inte folk förstå.

Last edited:

Jo, men det kan ju vara lite korkat att gå ut med det offentligt,

Ungefär som flygvärdinnan på Ryan Air som kläckte ur sig en fullkomligt lysande kommentar till en välklädd kund som ville gå före i boardingkön:

Affärsresenärskunden: "men kom igen nu, kan inte jag få boarda före alla familjer med skrikande ungar"
Flygvärdinna, tålmodigt: "Näe, vi boardar alla i turordning, ställ dig längst bak i kön"
Affärsresenärskunden: "men kom igen nu, låt mig gå före, vet du inte vem jag är"
Flygvärdinnan: "Näe det vet jag inte, och så jävla viktig kan du ju inte vara om du flyger med Ryan Air"

Jag tror inte att hennes chefer skulle uppskatta att hon slänger såna komentarer omkring sig, oavsett hur mycket skit dom pratar om sina kunder på kontoret där inga kunder hör.

Jag betalar också för fast telefon sedan 5 år tillbaka men använder den inte.
Så man kan säga upp skiten och ändå få ADSL? Vilka erbjuder detta och om de gör det, erbjuds det på alla platser där man kan få tillgång till dem?

Jag har BBB 24mbit. 349 kr/månad och då ingår telefon utan extra kostnad. Man betalar bara det man ringer för.

Säg mig då hur du kan tro att jag är så dum att jag lägger ut sådant från mitt nuvarande jobb? Har jobbat på flera ISP's :)
Men du har en poäng, vissa kanske inte förstår sig på sådant och tar det personlig. Ja tar bort bilden :tummenupp

Ja, precis så tänkte jag, jag har faktiskt aldrig själv haft problem med just telia, det är väl endast där jag tycker att allt funkar, inklusive kundtjänst, ÅAS är det ett gammalt företag, med lång vana av problemhantering.

Jag vet inte om du läser "User friendly" eller ser TV serien med folk som jobbar på support (jag har bara sett enstaka avsnitt själv), men det är väl ungefär så man känner sig om man sitter på support kan jag tänka mig.

I någon tråd tidigare här om kundtjänster skrev jag "om jag någon gång har en riktigt kass dag på jobbet, så brukar jag tänka på alla stackare som sitter på kundtjänster runt om i landet och får ta skit från två håll"

Senast i dag ringde jag en bredbandsbolagets kundtjänst och var förbannad, och mitt halebop strulade också i dag, men dom har bara kundtjänst på nätet :huvet och där stod jag med enbart min mobiltelefon med slut pengar på kontantkortet och försökte surfa in till deras kundtjänstsida som inte funkar från mobiltelefonen...

Jag är övertygad om att TeliaSoneras kundtjänst är bättre än dom två.

Jag har BBB 24mbit. 349 kr/månad och då ingår telefon utan extra kostnad. Man betalar bara det man ringer för.

Förutom att på mina tre senaste fakturor från BBB har dom ändå påfört mig den fasta kostnaden för telefoni (99:-/mån), vilket jag tre gånger har ringt till kundtjänst för att rätta till.

Innan dess hade jag Telia, där stämde dom skyhöga fakturorna varje gång :D

Last edited:
Lånar tråden lite. Har telia telefon-abb här som jag knappt alls använder. Det är bara våra föräldrar som ringer hit en gång/vecka vardera. Känns smått onödigt att betala <300 pix bara för själva linan, och sen utöver det en slant för den lilla trafik vi ringer. Har fri mobil på jobbet dessutom.

Jag vill slänga ut den fasta telefonen helt och hållet, men inte tjejen.
Kan jag lösa det här med en IP-telefon och skype tex?

Finns det IP-telefoner som jag kan koppla rakt in i routern så att jag slipper ha datorn igång?

Någon som testat det här? Funkar det bra?

Jo, men det kan ju vara lite korkat att gå ut med det offentligt,

Ungefär som flygvärdinnan på Ryan Air som kläckte ur sig en fullkomligt lysande kommentar till en välklädd kund som ville gå före i boardingkön:

Affärsresenärskunden: "men kom igen nu, kan inte jag få boarda före alla familjer med skrikande ungar"
Flygvärdinna, tålmodigt: "Näe, vi boardar alla i turordning, ställ dig längst bak i kön"
Affärsresenärskunden: "men kom igen nu, låt mig gå före, vet du inte vem jag är"
Flygvärdinnan: "Näe det vet jag inte, och så jävla viktig kan du ju inte vara om du flyger med Ryan Air"

Jag tror inte att hennes chefer skulle uppskatta att hon slänger såna komentarer omkring sig, oavsett hur mycket skit dom pratar om sina kunder på kontoret där inga kunder hör.

Klockrent ju :D

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...