Bulan skrev:...
Nu vet jag ju inte modellbeteckning av någon av t-rex apparater så lite svårt att säga direkt hur det ligger till.
Återkommer under kvällen/helgen med modeller. Skall testa lite grejjor på inrådan supporten oxå.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Bulan skrev:...
Nu vet jag ju inte modellbeteckning av någon av t-rex apparater så lite svårt att säga direkt hur det ligger till.
Bulan skrev:Låter det ju som Zyxeln i detta fallet är en router med modem inbyggt (kolla modell beteckning). Och förhoppningsvis är då netgear apparaten en hub/switch.
Är det på det viset, så skulle man kunna skippa netgearen och koppla trådarna direkt in i Zyxeln.
t-rex skrev:En hederlig trådkapning;
En 24Mbit-uppkoppling som går genom zyxel och sedan genom en Netgearrouter, stryps den på något sätt?
[PlastRaket] skrev:Det kan du fethajja att den görNä, det är väl inte helt säkert men alla tester som jag har gjort visar att det i mitt fall med telia 8000 sackar med 2Mbit om jag kör med min modem/router istället för bara modemet, speciellt om man kör trådlöst. Våra moderna hem är fulla med en massa trådlösa telefoner och annat som käkar bandbredd (samma frekvens), bor man i lägenhet så är det ännu värre med alla grannar.
PlastRaketen skrev:660H-modemet är som du säger en gateway som vi här på Telia modifierar via firmware så att den anpassas till V-Lan och DigitalTV. Men, detta kan du inte ta bort via uppg. av ny firmware eller genom att trycka på factory-reset. Håller du däremot in factory-reset i mer än 30 sek så försvinner detta och 660H återfår sin router-funktion.
Men tänk då på att Telia upphäver garantin då!
Det finns ett annat sätt att få router-funktionen, Zyxel ska ha ngn patch som grundställer denna och tar bort telia-funktionen. Men den första varianten är smidigast.
OBS! att det är väldigt klurigt att få tillbaka Telias firmware installerad på 660H. Så det är inget att rekommendera.
rainman skrev:Skulle vilja se Telia upphäva min garanti för att jag tryckt på factory-reset på min produkt, tror inte Konsumentverket ser likadant som telia på det.![]()
Men vad skulle jag vilja ha telias firmware för? ip-tele och tv-köret eller? nåt annat ser jag inte att det skulle vara...
PlastRaketen skrev:Hehehe....det står nog i avtal att om man håller den intryckt mer än 30s så upphävs garantin....
Telias firmware gör att:
Port 1 = Bredband
Port 2 = Digital TV
Port 3 & 4 = Framtida tjänster
Om du upphäver denna får du en ren router/gateway som du kan köra.... detta kan du göra om du vill ha en router-funktion i modemet utan att använda Digital TV....
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |