LasseB
_________
Fick hem paketet med login och lösen mm igår, modemet hade kommit på posten några dagar tidigare. Står att de tar ca 8 dagar efter man skickar in bekräftelsen innan man kan koppla upp sig. Tänkte iaf att jag testar så in med splittern i förstajacket och se där, ADSL lampan börjar blinka och ger efter någon minut ett fast sken, drar igång webläsaren och är ute på nätet!
Nu till det märkliga, modemet är ett Zyxel Prestige 660HW, köpt via Telia men kom helt oöppnat och inplastat, och där finns inga lösen eller liknande inskrivna och jag loggar inte in via någon Teliasida utan det bara fungerar direkt. Ska det vara så?
Såg att här var några som jobbar för Telia som kanske vet?
Sen så vilka DNS'er är det man ska använda som Telia kund? Just nu har jag kvar mina gamla från den tidigare internetleverantören.
Har man samma ipnr utåt sett hela tiden eller brukar det ändras ibland?

Nu till det märkliga, modemet är ett Zyxel Prestige 660HW, köpt via Telia men kom helt oöppnat och inplastat, och där finns inga lösen eller liknande inskrivna och jag loggar inte in via någon Teliasida utan det bara fungerar direkt. Ska det vara så?
Såg att här var några som jobbar för Telia som kanske vet?
Sen så vilka DNS'er är det man ska använda som Telia kund? Just nu har jag kvar mina gamla från den tidigare internetleverantören.
Har man samma ipnr utåt sett hela tiden eller brukar det ändras ibland?