Telia 24/MBit.

elmlund

Materialåkare
Gick med
2 Mar 2006
Hoj
Aprilia RS 125 -07
Hej igen!
Nu kommer jag med ännu ett problem.
Problemet är att jag bara laddar ner i MAX 780 KB/s när jag laddar ner saker (Och jag vet att det är seeders så det räcker så jag ska kunna tanka i mycket mer).
Jag har 24/mbit Telia och bor i Växjö, och jag brukade ladda ner i 1800 KB/s men det har precis blivit såhär. Den routern jag har heter D-Link 614+, och jag _TROR_ att jag har öppnat portarna men jag är inte 100% säker eftersom när ajg har öppnat server på Counter-Strike (Nördvarning jag vet) så ändras portnumret varje gång.
Det jag helst vill ha hjälp med är varför jag bara laddar ner i 780 KB/s.

Fråga gärna om det är något som är oklart. Tack på förhand.:)

Gjorde ett tptest och det slutade såhär :

Bifogat

• tptest.JPG
    tptest.JPG
    89.4 KB · Visningar: 83
jag har också telia 24 vilket maxar 360kbs och enligt tptest är 3mbits vafan är felet ska jag ringa och gnälla eller leder det ingen vart? Och när jag öppnade en port på routern gick azureus från troligen stängd port till stängd port :3freak

jag har också telia 24 vilket maxar 360kbs och enligt tptest är 3mbits vafan är felet ska jag ringa och gnälla eller leder det ingen vart? Och när jag öppnade en port på routern gick azureus från troligen stängd port till stängd port :3freak

ring och klaga

Prova först att koppla datorn direkt till adsl modemet utan router.
Då vet ni om routern påverkar eller inte, prova göra tp-tests och prova ladda ner såhär. Är det samma, ring och hör med supporten. Bor ni långt ifrån en telefonstation så kan man tjäna på att ställa ner maxhastigheten ex. 14~16mbit och på så sätt i verkligheten få upp hastigheten, då den kommer närmare ett värde som går.

Grejen är att jag har tankat i 1,8 MB/S för bara någon månad sedan med exakt samma inställningar över allt, och jag ringt Telia Kundtjänst och dom säger att inget är fel ifrån deras sida iallafall. Några mer tips?

Grejen är att jag har tankat i 1,8 MB/S för bara någon månad sedan med exakt samma inställningar över allt, och jag ringt Telia Kundtjänst och dom säger att inget är fel ifrån deras sida iallafall. Några mer tips?

Jag hade Telia tidigare och låg då på ca 7 när jag körde TP-test. När jag bytte till Telenor så ökade hastigheten till 15-16. Båda var/är abonnemang med 24mb hastighet.

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!