Telenor. Bra eller anus?

Clueless

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2005
Hoj
Honda cbx 400 -82 Den funkar ;-)
Great...är smått förvirrad och kan inte komma fram till om följande erbjudande är bra eller dåligt!! Råd/ åsikter...

För 199 Kr/mån (bindningstid i 24 mån men de bjuder på de första 2 månaderna)
tar de bort den fasta kostnaden (99 Kr/mån) på min hemtelefon samt att jag får en Sony Ericsson W880 + handsfree & man får ringa upp de 199 Kr/mån.

Mobilen är ej operatörslåst så man har möjlighet att behålla sitt gamla nummer, i mitt fall Comviq kompis kontant....

SÅ...Bra eller Anus??:confused:

199 * 22 - 99 * 24 = 2002kr = grymt billigt.

Telenor är ganska tröga vad gäller att ta rätt betalt och följa vad man säger till dom (uppsägningar osv).

Men billigt är det ja.

Telenor är skit. Jag gick på samma erbjudande i somras och sen dess har jag fått skithöga mobilräkningar trots att jag inte ringer mer, jag har stått utan teckning och simkortet har låst sig så det inte går att ringa eller svara. Sista droppen föll förra veckan när tåget var försenat och jag inte kunde ringa dit jag skulle och säga att jag blev (ytterliggare) försenad samt att jag inte kunde ringa nån och be om skjuts. Då var jag riktigt riktigt förbannad. Nu går jag tillbaka till Telia i alla fall.

Snacka med Telenor om de där 199 kr du får ringa för, de gäller visst bara vissa tider och mottagare för jag har aldrig fått använda dem i alla fall.

Gå inte på skiten, de har dyr minutavgift och du ringer billigt till andra telenorare men vilka korkade jävlar har telenor?
Jag har numera comviq smart och precis som namnet antyder så är det jävligt smart. Det kostar BARA 69öre per samtal och ingen minutavgift. Månadsavgift 169:-, denna får du inte ringa för TROR Jag. Men det blir iaf jävligt billigt, min senaste räkning låg på 134:- och innan det var det ca 500:-/mån.

Jag måste säga tvärt emot alla här då. Telenor funkar skitbra för mig. Där telia inte funkade nåt vidare funkar vodafone! :tummenupp

Telenor är skit. Jag gick på samma erbjudande i somras och sen dess har jag fått skithöga mobilräkningar trots att jag inte ringer mer, jag har stått utan teckning och simkortet har låst sig så det inte går att ringa eller svara. Sista droppen föll förra veckan när tåget var försenat och jag inte kunde ringa dit jag skulle och säga att jag blev (ytterliggare) försenad samt att jag inte kunde ringa nån och be om skjuts. Då var jag riktigt riktigt förbannad. Nu går jag tillbaka till Telia i alla fall.

Snacka med Telenor om de där 199 kr du får ringa för, de gäller visst bara vissa tider och mottagare för jag har aldrig fått använda dem i alla fall.

Hmm, låter ju inte allt för bra, min plan är iofs att behålla mitt gamla sim kort comviq kompis dvs kommer bara att byta simkort å samla på de pengar jag har att ringa för

Hmm, låter ju inte allt för bra, min plan är iofs att behålla mitt gamla sim kort comviq kompis dvs kommer bara att byta simkort å samla på de pengar jag har att ringa för

Jag tror inte du samlar pott med Telenor alltså utan antingen ringer du för dina 199 kr eller så gör du inte det, du kan inte spara dem till nästa månad.

Jag har heller aldrig haft några problem med Telenor och jag har använt dom i snart 2 år..
Har betalat 299kr/mån och lyckats hålla mig runt 300ingen varje månad..
Har alltid fått bra service, ringen o smsar gratis till andra telenorkunder och nyligen fick jag sänkt minutpris från 69öre/min till 49öre/min.. :)
Har dessutom nästan alltid täckning...

:tummenupp för telenor

har samma abb som tes.. skitbra pris och funkar alltid till skillnad mot många andra operatörer man haft..

Jag betalar nok 559,- för 6/1, men får ca 5,5/0,6....
Billigt med internet i Norge...:näsblod

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...