Teleleverantörer?

Deztallica

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2004
Hoj
KTM 660 SMC -04, Honda CRF250R -08
Jag, eller rättare sagt min mor beställde BBB 10 MB/s istället för telias runkiga 0.5 skit.
Första datumet var någongång i MAJ! Och nu för, va kan det ha varit, 2 veckor sen, så ringde morsan o klaga, och hotade med att vi skulle byta till tele 2, då sa dom bara "gör det, då kostar det avkopplingsavgift"
Då sa hon bara att hon skiter i o betala, så då jävlar fick dom fart...

så då fick vi den fulla lilla lådan, och på pappret stog det 2004-08-06...
Så jag ringde support och frågade om dom visste va de va för datum!
Och det var ju inte deeeras fel, det var ju "scanova" eller liknandes fel, och han kollade i deras jävla rapport, och det stog den 6:e, men att det INTE var inkopplat...

Vaffan ska det ta 5 månader att få byta bredbandsleverantör?

Va har ni, hur tycker ni det funkar, såg en tråd om det förut, men den hittar jag inte :kocko

Deztallica skrev:
Jag, eller rättare sagt min mor beställde BBB 10 MB/s istället för telias runkiga 0.5 skit. (snip)

Tog ca 2 veckor innan jag fick grejerna med posten (bytte från Comhem till BBB). BBB funkade dan efter. Har inte haft några problem, förutom att jag har rätt kass signal, för den ger mig inte mer än 6/6 när jag borde ha 12/9. Den klarar inte av att hålla högsta hastigheten, antagligen eftersom avståndet till stationen är i övre regionen för vad vdsl klarar.
Tycker supporten funkar bra. Men det du säger låter ju onekligen gräsligt snorkigt. Nästan så man skulle vilja tala med vederbörandes chef om ord som "kundhantering" och "servicekänsla".

Nyheter
The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard