Telefoni via ComHem?!

fwk

Certifierad Landsvägsloksförare
Gick med
1 Jul 2004
Hoj
Old School ZX900R-A2
Ska flytta i september,och funderar på att skaffa ComHem's telefoni istället för att sitta med Telia eller nån annan kopparnätsoperatör.

Kör IP-telefoni via Rix Telecom idag och det fungerar klockrent. Kommer dock inte ha samma uppkoppling i nya lyan som den jag har nu(Telia LAN 10Mbit) och därför verkar ComHem vara bästa alternativet. BBB finns inte,och att sitta på DSL hos nån känns lite sunkigt om jag inte behöver använda telejacket alls om jag väljer ComHem.

Någon som har synpunkter på ComHems telefoni och hur den fungerar? Är ljudkvalitén bra? Brukar det koppla ner eller hacka vid samtal? Fungerar den bra ihop med deras Inet-tjänst? :confused:

fwk skrev:
Ska flytta i september,och funderar på att skaffa ComHem's telefoni istället för att sitta med Telia eller nån annan kopparnätsoperatör.

Kör IP-telefoni via Rix Telecom idag och det fungerar klockrent. Kommer dock inte ha samma uppkoppling i nya lyan som den jag har nu(Telia LAN 10Mbit) och därför verkar ComHem vara bästa alternativet. BBB finns inte,och att sitta på DSL hos nån känns lite sunkigt om jag inte behöver använda telejacket alls om jag väljer ComHem.

Någon som har synpunkter på ComHems telefoni och hur den fungerar? Är ljudkvalitén bra? Brukar det koppla ner eller hacka vid samtal? Fungerar den bra ihop med deras Inet-tjänst? :confused:

En kompis till mig har det och han är mycket nöjd. Funkar glockrent!

Kolla in Tele2 också
Jag kör med deras IP-tele, har använt det i drygt ett år nu
Funkar kanon :tummenupp

Värt att kolla

Last edited:
Du kan använda Rix Telecoms IP-telefoni med vilken brebandsleverantör som helst, såvitt jag vet. Fast Rix Telecom ägs ju av en aktiv nazist iofs...

Jag har Comhem-telefoni och det funkar fint. Ljudet är ok och tjänsten har inte krånglat för mig på något sätt hittills.
Nu verkar de ha börjat ta betalt för nummerpresentation så det blir i praktiken 75:-/månad (Small).

Coola Ola skrev:
Du kan använda Rix Telecoms IP-telefoni med vilken brebandsleverantör som helst, såvitt jag vet. Fast Rix Telecom ägs ju av en aktiv nazist iofs...
Ja, ägarna är lite skumma på Rix....

Och visst går Rix använda på samtliga ISPs, men saken är den att för att det ska fungera bra måste jag kliva upp i bandbredd på min conex, och då blir alternativet med Rix genast dyrare än att hoppa på ComHem, där bredbandet inte påverkar kvalitén på telefonin. Sen har Rix börjat strula lite i kvalité sista veckorna.....så det kanske är lika bra att byta :)

Tack för alla synpunkter folks!!

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...