Telefongaranti (lämna in med fel batteri)

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Ska lämna in min Samsung S4 för garantiåtgärd. Har bytt till ett större/tjockare batteri och kan inte för mitt liv hitta originalet. Kommer dom därför inte ta in den eller säga att felet är mitt? Den hittar inte simkortet och håller på att starta om sig hela tiden. Låter inte relaterat till batteriet.

Vad göra?

Last edited:
Är forumet paj?

Last edited:
ar batteriet en originalprodukt eller eftermarknasdel?

Och ar telefonen normalt sett sluten, alltsa att det kravs skruvmejsel for att byta batteriet?

Kan de se skuggan av en chans att skylla ifrån sig felet så kommer de att göra det.

Skit i att skicka in den. Flasha i ny programvara så löser det sig, jag drabbades när telefonen var en månad gammal och flashade i en ny ROM så försvann problemen.

Inte lär de behöva batteriet när du skickar in den, precis som med sim och minneskort vilka de brukar vara tydliga med att de inte ansvarar för. Ser väl dock bättre ut om original baksida sitter på och så minimerar du då ev. frågeställning i butik.

Det är en Ankar batteri. Funkar bra men gissar att dom kommer att skylla på det. Så jag får leta mer eller låna original baksida.

Skit i att skicka in den. Flasha i ny programvara så löser det sig, jag drabbades när telefonen var en månad gammal och flashade i en ny ROM så försvann problemen.

Vilken ska jag ha då? Har testat det där med en galaxy tab men det gick åt skogen. Är inte jättesugen på ge mig in i bios. Finns det en light version så man fabriksåterställa innan inlämnande?

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back