Telefonförsäljning

Agamemnon skrev:
Det brukar jag också göra :D Ibland när man är iform så kan de va ganska kul. För ett tag sedan ringde en tjej o ville kränga ett abb för mobiloperatören 3. Krävde ett motköp av min gamla soffa. Berättade ingående om soffans skick och skavanker. Slutade med att hon besvärat svarade, Nej tack, jag vill inte köpa din soffa. Hejdå.

också råkat ut för det.. mkt trevlig flicka.. lyckades få fram att hon inte skulle kunna tänka sig å köpa ett 3abbonemang ens :D

Kan va rätt skoj o dryga sig med dom..

försäljare: hej hej jag heter bla bla bla och skulle vilja sälja bla bla har du tid en stund.

jag : nej

försäljare: men det här går fort

jag: Men du hur fan kan du ringa hit ?

försäljare: :va hur menar du då

jag: ja hur fan kan det vara möjligt jag förstår inte....

försäljare: :va :va ööö nu förstår jag inte riktigt

jag: nä du det gör inte jag heller...

försäljare: nu förstår jag inte.

jag: ja va fan jag har ju inte ens en telefon.. jag förstår ingenting..

försäljare: :kocko klick

jag: :banana :banana :banana

Jag ledsnade ngt oerhört på en väldigt påstridig viasatsäljare.
Han gick på i 180 om hur bra hans parabolpaket var.
Hur det kom sig så sa jag hela tiden bara att jag inte var intresserad, men när inte det funkade så började jag ingående fråga om hur detta funkade och vad det var för kanaler som ingick, om det var en grå parabol och vem som betalade instalationen osv. Instalationen sken han upp som en sol över för den skulle dom bjuda på. KANON! svarade jag då, men behöver man inte ngn form av tillstånd för att sätta upp en parabol? Nä, det behövs inte....
Vid detta laget börjar hans säljglöd att falna en aning, det hade ju ändå gått 15-20min sedan han ringde mig och jag första gången sa att jag inte var intresserad. Men han malde på om hur installationen går till och jag frågade om det var obegränsad kabellängd upp till parabolen.
Det var INGA problem...
Kalas jag tar ett paket om du först ringer till riksbyggen och ber om tillstånd för att ställa ytterligare en parabol på taket av huset..
**tyst i luren**
Riksbyggen?
Ja..
Vilka är det?
Fastighetsbolaget som äger denna fastighet som jag har min lägenhet i.
Men så farligt högt är det inte faktiskt. Det är inte mer än 4 våningar högt och kanalisation till kablarna finns säkert redan att nyttja.
Bor du i lägenhet?
Ja, är det ngt problem?
Hm.....detta gäller nog bara villaägare.
Jaså, ja men då skiter vi i detta då...som sagt, jag är inte intresserad. :D :D

Sluttiden för samtalet blev nog säkert 40min.
Respektlöst kan jag inte för en chans anse att det är att göra såhär mot en säljare som tränger sig på och stör mig på min fritid.
//Tobbe

Jag har just sökt jobb som telefonförsäljare, kvällar och helger. Jag ser fram emot att få prata med er.

Eller ärligt talat, jag vet att det är åt helvete mycket värre än till exempel prostitution, men på något sätt måste man tjäna pengar om man skall ha råd att köra hoj.

(ingen som kan erbjuda ett schysst och humant eftermiddags/kvällsjobb i Linköping?)

zhapod skrev:
Jag har just sökt jobb som telefonförsäljare, kvällar och helger. Jag ser fram emot att få prata med er.

Eller ärligt talat, jag vet att det är åt helvete mycket värre än till exempel prostitution, men på något sätt måste man tjäna pengar om man skall ha råd att köra hoj.

(ingen som kan erbjuda ett schysst och humant eftermiddags/kvällsjobb i Linköping?)
Du vet ju vad du har att vänta... :D
//Tobbe

Visst finns det mycket puckon ute bland säljarna men det finns betydligt fler ute bland vanligt folk.

Kräka av sig kan man göra hos prästen i kyrkan eller hos Mia på hörnet för en hundring. Fråga vad dom kan erbjuda och är ni inte intresserade så säg det. Förstår dom inte så fråga vad företaget heter. Gå in på www.yreg.se ring upp VD'n och berätta hur det ligger till. Om ni ändå ska tjafsa och lägga ner en timmes tid för att säljaren ska gå igenom sin säljprocess så kan ni lika bra snacka med vd'n.

Mr o skrev:
jag: ja va fan jag har ju inte ens en telefon.. jag förstår ingenting..

försäljare: :kocko klick

jag: :banana :banana :banana

:rofl

tobbeviking skrev:
Ja, är det ngt problem?
Hm.....detta gäller nog bara villaägare.
Jaså, ja men då skiter vi i detta då...som sagt, jag är inte intresserad. :D :D

Sluttiden för samtalet blev nog säkert 40min.
Respektlöst kan jag inte för en chans anse att det är att göra såhär mot en säljare som tränger sig på och stör mig på min fritid.
//Tobbe

:rofl

En sak......man kan ju säga..."Jag har inte tid nu, men om jag får ditt hem nummer så ringer jag dej sen !"

Mickez77 skrev:
(2) Do you ever get those annoying phone calls with no one on the other end?
Det första tipset var ju bra, men den här prylen känns ju inte så relevant i Sverige, känns som en amerikansk grej att ha en dator som ringer upp folk och kollar om någon svarar.

G-Force skrev:
En sak......man kan ju säga..."Jag har inte tid nu, men om jag får ditt hem nummer så ringer jag dej sen !"
Ja, det har dom säkert aldrig hört förut, varenda skojighetsminister som sett Seinfeld har väl kört det där ett par gånger minst.

Oftast bara säga "Tyvärr jag är inte intresserad men tack ändå" och lägga på.

Vara taskig mot dom gör ingen nytta, det är bara deras jobb.

sgtpepper skrev:
Det första tipset var ju bra, men den här prylen känns ju inte så relevant i Sverige, känns som en amerikansk grej att ha en dator som ringer upp folk och kollar om någon svarar.

Morsan har klagat på att det ringer och att det inte är någon i luren, jag har råkat också utför det, svårt att veta men kanske de har börjat med samma i sverige

Sen att man blir irreterad och tror man jävlas med dom för att sitta och snacka med dom i 40 minuter på din fritid och deras arbetstid. Undrar vem det stör mest. :lol

Mickez77 skrev:
Morsan har klagat på att det ringer och att det inte är någon i luren, jag har råkat också utför det, svårt att veta men kanske de har börjat med samma i sverige

Såhär funkar det. Hos call-centret ringer en central dator upp ett gäng olika nummer, svarar någon på en linje söker dator upp en ledig telefonist, finns det ingen så blir det som ni sade, en irriterande tystnad.

Ps. Jag hatar Tele2Comviq, dom ringer mig minst var annan vecka och vill tjata på mig både knock-out limited och hemtelefoni, dom ger sig inte :mad: provat allt nu... Nästa sak blir att säga upp comviq abbonemanget och hoppas att dom ger sig....

En sak som funkar, svara och lägg på :tummenupp, i vanliga fall ringde det minst en gång om dagen, nu är det bara comviq fjantarna som ringer hit!

Carpe me skrev:
Ps. Jag hatar Tele2Comviq, dom ringer mig minst var annan vecka och vill tjata på mig både knock-out limited och hemtelefoni, dom ger sig inte :mad: provat allt nu... Nästa sak blir att säga upp comviq abbonemanget och hoppas att dom ger sig....

Ring och säg det till dom då.

Är det så ni inte slutar ringa mig om alla era erbjudande från och med nu så säger jag upp mitt abbonemang för jag är trött på er nu.

Då slutar dom.

Carpe me skrev:
Såhär funkar det. Hos call-centret ringer en central dator upp ett gäng olika nummer, svarar någon på en linje söker dator upp en ledig telefonist, finns det ingen så blir det som ni sade, en irriterande tystnad.

En sak som funkar, svara och lägg på :tummenupp, i vanliga fall ringde det minst en gång om dagen, nu är det bara comviq fjantarna som ringer hit!

eller säg att du harr BBB som teleoperatör, för då säger de ingenting sen

heimdal skrev:
eller säg att du harr BBB som teleoperatör, för då säger de ingenting sen

Säger som det är om hemtelefonin. Jag har ingen, att jag svarar på den jag har betyder ju inte att jag står skriven som ägaren av det nummret :hihi.
Dom blir lika förvånade varje gång, näe ska nog göra som padde sa ringa upp dom. Första killen som ringde var en jävla idiot i alla fall, otrevligare försäljare fick man leta efter, men de resterande gångerna har det varit hel söta tjejer som ringde. I alla fall lät det som det...

Carpe me skrev:
Säger som det är om hemtelefonin. Jag har ingen, att jag svarar på den jag har betyder ju inte att jag står skriven som ägaren av det nummret :hihi.
Dom blir lika förvånade varje gång, näe ska nog göra som padde sa ringa upp dom. Första killen som ringde var en jävla idiot i alla fall, otrevligare försäljare fick man leta efter, men de resterande gångerna har det varit hel söta tjejer som ringde. I alla fall lät det som det...

söta tjejer som ringer.. jo ja tackar.. mer sånt

heimdal skrev:
söta tjejer som ringer.. jo ja tackar.. mer sånt
En kompis lyckades stypa på det en gång.

Han bytte operatör för sin fasta telefoni och viste inte till vilket bolag han bytte eller vilka avgifter de hade etc. Men hon som ringde för att sälja hade ju låtit så söt... :rolleyes:

Padde skrev:

Sen att man blir irreterad och tror man jävlas med dom för att sitta och snacka med dom i 40 minuter på din fritid och deras arbetstid. Undrar vem det stör mest. :lol
Om du läser hur det gick till, för jag antar att du syftar på samtalet jag beskrev.
Så kan du också se att jag först försökte avsluta samtalet på ett normalt och artigt sätt. Det funkade inte precis som i 99 fall av 100 med telefonfuckon.
Eftersom han inte var först i räden av säljare som ringt mig den perioden så hade jag ledsnat rejält på deras gnäll i luren.
Eftersom han inte tyckte det räckte med att jag avböjde vänligt men bestämt så tyckte jag gott att jag kunde offra lite tid på att sänka hans provision, eller iaf låta chansen för ett effektivt säljande utebli under tiden han pratade med mig. Jag visste redan när jag började samtalet att han inte hade ngt att erbjuda mig eftersom han ringde från ett bolag som inte levererar i mitt kabeltvnät som vi har i föreningen.
När jag la på så skrattade jag mkt gott och har sedan dess inte fått fler samtal från företaget.
Det var nämligen inte första gången dom ringt mig och försökt sälja paraboler.
Hade dom lyssnat och fört in en kråka i deras listor så hade dom sluppit jävlas.
Men så kan man fråga sig, är det MIN uppgift som telefonikund att avsäga mig telefonfuckon?
Nu är det så att jag pratar i genomsnitt en mening med telefonfuckon. "vill du sälja mig ngt", svaret blir antingen "ja" eller om dom är skickliga "jag har ett jättebra erb...KLICK
Så tro inte att det är ngn slags hobby för mig att sitta och tjata med telefonsäljare kvällarna i ända :rofl
//Tobbe

Jag har faktiskt för första gången köpt något genom TM. Detta eftersom vi redan var i tankarna att byta bredbandsleverantör till just det bolaget som förespråkades av säljaren. Väldigt smärtfritt faktiskt.
Annars hänvisar jag bara till att vi är med i NIX.

Back