Telefonförsäljare

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Morsning, ringde precis en ung kille och störde mig när jag låg på soffan och slumrade lite. Han ringde från ett företag som hette ventelo och vilja sälja på mig ett telefonabg. som tydligen var jätte jätte bäst...
Någon som vet någonting om detta företag? Ringde något liknande förut och sade: Hej, vi ser att du inte har fått ta del av våran bonus. Om du bara svarar på dom här frågorna så spelar jag in så ska du få våran bonus. Och sedan var man pålurad ett telefonabg. Inte jag dock...
Så, kollade deras hemsida, tyckte inte direkt det såg jättepreffesionellt ut. Tydligen så hade dom ett "samarbete" med telia och tele2 där dom alltid skulle ligga snäppet under prismässigt... Känndes fel helt enkelt så jag bad kille återkomma. Tydligen så hade dom ingen möjlighet att skicka ut papper på grejerna heller innan man godkännt avtalet och blivit inspelad.

Gjorde han sig besväret att ringa dig får du väll ge något tillbaks?
:hyfs

Ventelo är nästan lika dåligt som Glocalnet men det säger ju inte speciellt mycket. För att göra en lång historia kort; De rövknullar sina kunder utan vaselin, precis som Glocalnet mfl. Telia gör det åtminstone varsamt...

Näe..sluta..jag bytte till dom förra månaden :näsblod

Köp hem vaselin då, innan första räkningen :arsele

Jag nobbar minst ett företag i veckan som ringer mig på jobbet och "upplyser" om att jag inte "tar del av deras rabatt".

Jag upplyser dom att det är ett jävligt fult sätt att ragga kunder att säga att det finns rabatter man "inte tar del av", det insinuerar ju att man redan är kund hos dom, vilket man inte är.

Jag "tar gärna del av deras rabatter" utan att byta abbonemang, men det är dom inte ett jävla dugg intresserade av.

När ni endå är inne och naffsar på området, hur är TDC? Något att ha?

Jag har haft Glocalnet, BBB och Telia.

Om Glocalnet och Telia rövknullar en, vad gör då BBB om du har deras "villaanpassade" alternativ?

Med rövknullning som utgångspunkt så skulle jag nog säga att BBB kör upp en spikklubba i arslet på en, varpå de sliter av ditt eventuella pubeshår, kör ner ett glödande svärd i halsen på dig och skrattar under hela händelseförloppet.

:huvet

Det var precis det jag misstänte alltså. Ungefär som när ett företag tidigare ringde och sade att dom hette typ Telesvå eller nått, självklart mumlade han också när han sade det så det lät som Tele2.
Killen som ringde lät ganska uppgiven när jag bad honom skicka papper på detta erbjudande eftersom han inte kunde det. Lät som han blev ännu mer uppgiven när jag bad honom återkomma i slutet av veckan och att jag skulle kolla upp detta lite.
Tack ska ni ha då, då vet jag vad jag ska säga till dom.

kl 17:30 varje jefla dag ringer teleförsäljare till mig. Kalsonger/teleabon./rakhyvlar/tidningar osv. Så nu har man anmält sig till NIX.

//KaliZ

Du snackade iallafall med en försäljare ,mina försäldrar fick många sälj/reklam och tysta samtal (det ringer och när man svarar är det ingen där tydligen en dator som ringer upp och om försäljaren inte hinner med (ingen i luren när man svarar):mad: .Till slut bytte de till hemligt nummer. :huvet

Byt till mobilkontantkort inga försäljare här inte:tummenupp

Jag har haft Glocalnet, BBB och Telia.

Om Glocalnet och Telia rövknullar en, vad gör då BBB om du har deras "villaanpassade" alternativ?

Med rövknullning som utgångspunkt så skulle jag nog säga att BBB kör upp en spikklubba i arslet på en, varpå de sliter av ditt eventuella pubeshår, kör ner ett glödande svärd i halsen på dig och skrattar under hela händelseförloppet.

:huvet

Ursäkta men vad exakt händer när man blir "rövknullad" med en spikklubba av en teleopratör?:va :confused:

Näe..sluta..jag bytte till dom förra månaden :näsblod

Men så är det! Så det är bara att hoppas på att du gillar att ta den i mumindalen :7peta :arsele :brynad

Alternativet är att ringa dem och säga; "Anders, han som kan allt, sa att jag ska utnyttja min ångerrätt och därmed säger jag upp alla nuvarande samt kommande avtal med er"

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg