telefonelände

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
mobiltelefonjäveln havererade i fredags. eller egentligen var det i torsdags, men det slutgiltiga inträffade väl inte förns i fredgas (nästan igår).

efter att ha varit en hel dag utan telefon, klättrat på väggarna, hoppat halvägs ner för balkongen, kört ner för fjorton stup med motorcykeln i 571 km/h och letat gamla telefoner här hemma och hemma hos farmor började jag fundera på när jag kan byta abonnemang.

började gräva i tvättstugan bland värmepumpsmanualen, tvättmedel och kattmat. och hittade kvittot till den jävla telefonjäveln.

bindningstid 24 månader. kvittot är utskrivet 010724. ähm, hallåasså. schysst planering. :rolleyes:

Hey...wait a minute. Vad har du för telefon? Exakt samma grej hände mig med en Ericsson 320. Fanskapet bara tvärdog när bindningstiden gick ut! Bytte batteri, men ingen skillnad. Slutade med att jag tog simkortet och köpte en ny telefon utan abonnemang.

Köp en billig kontantkorts telefon med samma operatör som du har på ditt abonnemang.

Och använd ditt gammla simkort i den det funkar.

Finns en siemens för cirka 400 på onoff låst till comviq.

Köp inte en sån där Siemens A50 för 396kr! Jag köpte en för jag råkade skätta några liter vatten på min förra mobil..( :notme ) A50'n har ju inte ens kalkylator! jag tycker den är helkass! den känns plastig och ser ut att komma från Tupperware! Min förra (c55) gillade jag desto bättre! Har aldrig haft en bättre telefon!
Går man in på my-siemens.com så kan man beställa skal till C55'an med en valfri bild på.. Varför inte ha sin hoj på telefonen? ;)
Är man prylbög så är man... :rock

Äh, vad fan ska man med mobil till för. Mänskligheten har klarat sig 2,5 miljoner år alldeles utmärkt utan en sådan. Tycker att folk gott kan vänta tills man kommer hem om de vill ha tag i en. Måste man verkligen vara tillgänglig dygnet runt för allmänheten? Nej, mobilen är en onödig stressfaktor precis som armbandsuret eller filofaxen.

Joo de flesta blir ju väldigt stressade av sin filofax :rolleyes:

berggren_martin skrev:
Äh, vad fan ska man med mobil till för. Mänskligheten har klarat sig 2,5 miljoner år alldeles utmärkt utan en sådan. Tycker att folk gott kan vänta tills man kommer hem om de vill ha tag i en. Måste man verkligen vara tillgänglig dygnet runt för allmänheten? Nej, mobilen är en onödig stressfaktor precis som armbandsuret eller filofaxen.

berggren_martin skrev:

eller så är det precis tvärt om. jag vill gärna att allmänheten är tillgänglig dygnet runt. jag blir stressad utan telefon. jag vill bli räddad när jag har klantat mig.

Silwer skrev:
Är det bara jag som tycker det käns jäkligt lungt och skönt att slippa telefoner o sån skit några dar?

Nä, jag håller med dig. Att åka till landet där man inte har täckning på telefonen och ingen har hemnummret är helt underbart. Det finns en dator på landet men den vill man helst inte ens slå på pga den är seg som sirap :)

På landet njuter vi av att inte vara nåbara och helt utan alla teknikens under. Inte ens kalendern får följa med :tummenupp

Hur skönt är det inte att vakna till fågelkvitter istället för mobilen ringande...

Silwer skrev:
Är det bara jag som tycker det käns jäkligt lungt och skönt att slippa telefoner o sån skit några dar?

Det beror på. Åker man iväg nånstans (t.ex. utomlands) så kan det va väldigt skönt. Men är det så att man är hemma och livet levs som vanligt så blir jag faktiskt mer stressad av att inte ha min telefon.

berggren_martin skrev:

Ähhh, jag tror inte en minut på att mänskligheten har funnits i 2,5 miljoner år! :skrämd

BTW, om du förlänger ditt abonnemang så får du schyssta priser på ny telefon, värt att tänka på.

Silwer skrev:

Jag brukar tappa bort min jämnt ioch ständigt. Kommer aldrig ihåg om jag har med mig den eller ej heller.
Jag använder den att ringa med, sms, väckarklocka och kalkylator.
Med eller utan, det kvittar tycker jag.

Känner aldrig att jag MÅSTE MÅSTE MÅSTE ha den med.
Men folk brukar bli galna när jag INTE har det, så oftast har jag med den för deras skull.

Har en sommarjobbare på skiftet nu.. en grabb på 18 år.. I förrgår köptes ny nalle (den "gamla" var ju hela 3 månader)...

Igår skickades ungefär 300 SMS enligt honom själv... varje ledig stund så visst sitter pojkvaskern där å SMS'ar eller åsså är det ett jäkla tjötande på lunarstorm.. suck..

Tror han behöver söka hjälp.. Är det försent kanske? Är sånt här nalleberoende normalt bland dagens ungdom? Eller är det bara jag som är gammal....

(edit: bredställ på tangentbordet..)

/B

Last edited:
Jag MÅSTE MÅSTE MÅSTE ha min mobil. Om den inte funkar blir jag galen! Speciellt nu när jag har varit utan hemtel i två månader.... :rolleyes: Snacka om att jag har panik och att min värd kommer få panik när han får betala min telefonräkning!! :D

Jag säger som EBS.... Jag blir stressad när jag INTE har mobilen med mej....

/FrökenW

Dee_cati skrev:
Ähhh, jag tror inte en minut på att mänskligheten har funnits i 2,5 miljoner år! :skrämd

Det är lite av en definitionsfråga, ungefär så länge räknar man med att släktet Homo har funnits. Men visst, det finns ju de som på allvar tror att mänskligheten bara har funnits i några tusen år och att universum dessförinnan skapades på några få dagar av gud.

Jag kan bara tala för mig själv, men jag har svårt att förstå alla som påstår att de blir stressade utan mobilen. Använder bara mobil om jag absolut måste på något jobb eller liknande. I övrigt är jag mobilfri, kalenderfri, armbandsurfri och TV-fri :tummenupp. Helt underbart, ni borde prova på själva.

watson skrev:
Jag MÅSTE MÅSTE MÅSTE ha min mobil. Om den inte funkar blir jag galen! Speciellt nu när jag har varit utan hemtel i två månader.... :rolleyes: Snacka om att jag har panik och att min värd kommer få panik när han får betala min telefonräkning!! :D

Jag säger som EBS.... Jag blir stressad när jag INTE har mobilen med mej....

/FrökenW

Klart du måste. Speciellt när BB skickar hejdundrande knäppa sms. Såna får man verkligen inte missa..
Nå, hur går det med viktoptimeringen där hemma..?
Mohaha

Bikerbitch skrev:
Klart du måste. Speciellt när BB skickar hejdundrande knäppa sms. Såna får man verkligen inte missa..
Nå, hur går det med viktoptimeringen där hemma..?
Mohaha

Dina skruvade ässemäs blir man ju mörkrädd av... :skrämd

Viktoptimeringen funkar, men jag önskar att han hade ett par mil längre... :D :rodnar

/FrökenW

Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back