Telefonabonnemangsproblem!

Gellio

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
KTM
Nu har jag haft strul med min telefon i snart 2 veckor.
Jag kan inte ta emot SMS från, som det ser ut just nu, tele2 abonnenter.
Jag har varit hos The Phone House där jag köpte luren och de har uppdaterat telefonen men fortfarande samma problem. Jag har varit hos Telenor och bytt SIM-kort och fortfarande samma problem. Jag har ringt till både Telenor och Tele2 och försökt att felsökt och snackat med tekniker och kärringar men fortfarande samma problem! VAD FAN SKA JAG GÖRA!!!!
 
Prova med någon annans simkort och se om det är samma problem,
isåfall är telefonen problemet, annars är den utesluten.

Funkar det med ett annat simkort (annan persons) så skriker du åt telenor
tills dom får tummen ur röven och fixar det.
 
Prova med någon annans simkort och se om det är samma problem,
isåfall är telefonen problemet, annars är den utesluten.

Funkar det med ett annat simkort (annan persons) så skriker du åt telenor
tills dom får tummen ur röven och fixar det.

Jag satte in telenorkillens simkort i min telefon och prövade och det funkade hur bra som helst. Snart går jag och hugger någon jevel på Telenor så får ni läsa om mig i tidningen. Vad ska man göra egentligen när man hamnat i min situation. Finns väll inget mer jag kan göra?
Hur säger jag upp abonnemanget utan att det ska kosta mig massa pengar? Krascha hojen, dö på papper och säga upp det? Kom med tips!
 
Jag satte in telenorkillens simkort i min telefon och prövade och det funkade hur bra som helst. Snart går jag och hugger någon jevel på Telenor så får ni läsa om mig i tidningen. Vad ska man göra egentligen när man hamnat i min situation. Finns väll inget mer jag kan göra?
Hur säger jag upp abonnemanget utan att det ska kosta mig massa pengar? Krascha hojen, dö på papper och säga upp det? Kom med tips!

Du betalar för en tjänst som inte fungerar,
säg åt dom att fixa skiten.
 
jag hade samma fel för typ 3 veckor sen...

Och jag bytade telefon.. o klydda men inget funka.. sen en dag fick jag 30 sms på samam gång.. o nu funkar det...
 
Var och besökte telenorbutiken idag med. Han skickade iväg ett mail till deras avdelning för specialmysistiska-och-olösta-fall avdelningen. Får se när man får svar. ARGH! :mad:
 
Jag hade nyligen problem med att personer med Telia-abb inte kunde ringa mitt tele2-abb. När jag väl insett att det var just Teliakunder som inte kom fram till mig (en röst läste upp att telenr inte fanns), ringde jag upp Telia.

De ville först schasa bort mig till Tele2, men jag gav mig inte. Efter lite tjafs så kollade tjejen med second line, och de kollade i någon slags telefonväxel, och där stod mitt nummer som nedlagt. Hade tydligen haft Telia förut och sagt upp abb. De åtgärdade och nu fungerar det som det ska. Kanske någon sån "växelgrej" som strular för dig? Prova ring Tele2 och förklara ditt dilemma.
 
Skrota Telenorabonnemanget, det gjorde jag. Hade sjukt mycket problem med dem - samtal kopplades ner trots full täckning, det gick inte att ringa eller skicka sms med jämna mellanrum och kundtjänsten är så dålig att man får ångest - så jag bara la det åt sidan och skaffade ett hos Telia. Har inte haft några problem sen dess.
 
Skrota Telenorabonnemanget, det gjorde jag. Hade sjukt mycket problem med dem - samtal kopplades ner trots full täckning, det gick inte att ringa eller skicka sms med jämna mellanrum och kundtjänsten är så dålig att man får ångest - så jag bara la det åt sidan och skaffade ett hos Telia. Har inte haft några problem sen dess.

Vill jättegärna göra det! Men problemet är att jag fortfarande har 1 år på abonnemanget. Och skulle jag säga upp det nu så skulle jag väll få betala massa pengar. Eller hur funkar det?
 
Vill jättegärna göra det! Men problemet är att jag fortfarande har 1 år på abonnemanget. Och skulle jag säga upp det nu så skulle jag väll få betala massa pengar. Eller hur funkar det?

Jag skrev ner mitt på 99 kr i månaden och hade det liggande tills bindningstiden gick ut. Orkade inte bråka med dem så jag bara lät det var tills jag kunde säga upp det utan nåt krångel. Tyckte jag hade krånglat nog med dem.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top