Telefon terrar mig o min familj

Jag blev utsatt för liknande händelse för några år sen och jag beställde spårning hos Telia. Kostade 500 kr (då) men det var det värt. Spårningen görs under en 2-veckorsperiod, du får en kod att slå in när du lyft luren och hör att det är dom. Då spåras numret. Efter spårningens period är över får du ett brev hem med namn, adress och tel nr till den som står för telefonnumret.

Det var en brud som tyckte jag skulle jävlas med bara för att jag sa upp garageplatsen och satte igång att ringa dygnets alla timmar och mest nattetid när jag sov.

hur gick det sen?

hur gick det sen?
Ha ha, jo jag ringde upp och bad att få prata med hennes sambo och stämde träff. Hon fick vara med när jag la fram allting kort och koncist i ett andetag till honom och förklarade att jag hade spårat allt med varje klockslag och datum. Han stod för abonnemanget. Hon trodde förmodligen att bara för att de hade hemligt nummer så går det alldeles utmärkt att jävlas med folk. Jag sa att jag går vidare med ärendet om detta inte upphör nu direkt. Hon slutade med sina fasoner.

Ha ha, jo jag ringde upp och bad att få prata med hennes sambo och stämde träff. Hon fick vara med när jag la fram allting kort och koncist i ett andetag till honom och förklarade att jag hade spårat allt med varje klockslag och datum. Han stod för abonnemanget. Hon trodde förmodligen att bara för att de hade hemligt nummer så går det alldeles utmärkt att jävlas med folk. Jag sa att jag går vidare med ärendet om detta inte upphör nu direkt. Hon slutade med sina fasoner.

klockrent :tummenupp

Ingen aning om sanningshalten i det här, men värt att kolla med operatören iaf.

Jag har hört (så börjar alla bra historier :D), att även om op. inte kan ge DIG uppgifterna med hänvisning till sekretesslagar och shit, så kan de ju spåra avsändaren om du bara har noggranna tidpunkter för samtalen och så. Då ska det (har jag hört) vara möjligt för dem att spärra just den avsändaren mot ditt nummer.

Busringarna uppfattar det då som att du bytt nummer. Leder förhoppningsvis till att de ger upp.

Ingen aning om sanningshalten i det här, men värt att kolla med operatören iaf.

Jag har hört (så börjar alla bra historier :D), att även om op. inte kan ge DIG uppgifterna med hänvisning till sekretesslagar och shit, så kan de ju spåra avsändaren om du bara har noggranna tidpunkter för samtalen och så. Då ska det (har jag hört) vara möjligt för dem att spärra just den avsändaren mot ditt nummer.

Busringarna uppfattar det då som att du bytt nummer. Leder förhoppningsvis till att de ger upp.

För att de ska kunna spåra samtal så måste man förbeställa spårning. Operatörer tar oftast 500 kr för denna period. Om de har kvar den vill säga.

Skit i o svara. Om det är något viktigt så lämnar dom ett meddelande.
Det beror på hur viktigt det är. En del myndigheter och liknande lämnar inte meddelanden. Detta eftersom man inte vet vem som lyssnar på meddelandet.

Det är när sånna här saker händer och polisen inget kan göra man bara får lust att ta saken i egna händer! :mad: :(

Kan man inte starta en telecomfirma och ta 9,75:- varje gång någon ringer det numret. Det verkar ju funka för postkodlotteriet, Idol,......etc

Vet nån något program för iphone för att filtrera bort olika tele nr? Hitta bara iblacklist men det e ju skit funkar inte alls ju.

Truecaller är den största och bästa appen för att söka på nr. Oavsett om de har registrerat sina nr eller ej så hittar det nr.
Har många bra funktioner, ett svensk företag som har världens största "nummer upplysning"

http://www.truecaller.com/
Finns som app till Iphone och Android telefoner

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back