Telefon-abonnemang? Vad är bra/dåligt?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag syftar då på mobil-abonnemang.
I dagsläget så ringer jag (privat) med comviq (knock out) för ca 500:-/månad men tycker att det borde finnas bättre alternativ?
En kompis har Vodafone företag som kostar 700:-/mån och motsvarar ca 6000:- i minutavgifter mm. Han ringer väldigt mycket och betalar aldrig över den summan.
Jag ringer inte så mycket men skulle kanske kunna ringa lite mer om det vore billigare (jag är snål som fan).

Så vad ska man ha? Samtidigt tänkte jag köpa nya w880 och ge min k800i till tjejen istället. Så en bra kombo med telfon/abonnemang vore perfekt.
Visst kan jag gå till tusen olika operatörer och se vad som är bäst men varför då när allt finns här redan?

Tack på förhud, undertecknad

Du borde nog gå runt till de olika operatörerna för att höra dig för vem som passar dig bäst. Själv har jag ett likadant abonemang som din kompis har. Det enda som tillkommer är de utlandssamtal jag ibland gör. Är väldigt nöjd med abonemanget som sådant. Dock kunde täckningen varit bättre. Bor nära kusten mot Danmark. Spärrar man inte telefonen går den över på danska nätet. Jag tror att Telia fortfarande har den bästa täckningen. Har övervägt att byta till dem just av denna anldningen, men de har inget abonemang som matchar det jag har för närvarande. Med 3G telefon blir täckningen bättre där jag bor, men långt ifrån idealiskt.

Lycka till i ditt sökande.

Jag har Telenor fastpris ab. Ja betalar 599kr i månaden och får då ringa, sms:a å mms:a till samtliga mobilop. och fasta nätet i Sverige för 6000kr.

Själv kör jag tele2 smart. 169:- i månaden och sen alla samtal 69 öre i öppningsavgift oavsett till vem/vad/när/hur länge man ringer :tummenupp

SMS och MMS kostar också 69 öre styck.

Jag är kanonnöjd med det iaf (har ingen hemtelefon).

Själv fick jag min W880 i går :D

Riktigt nice, dock sugig kamera (som man redan visste). Jag kör den enbart med gsm. Bara att köpa!

Tele2 har 499:- fastpris, har precis skaffat det.

Har du lite mer info om det? Vad är det för regler mm? Fick du bra pris på telefon också?

Jonathan, det finns inte så många andra alternativ tyvärr. Jag kör som sagt KnockOut i dagsläget men det blir för dyrt för så lite samtal, 500:- ca per månad och det vet jag att jag kan få ringa mycket mer för.

Har du lite mer info om det? Vad är det för regler mm? Fick du bra pris på telefon också?

Jonathan, det finns inte så många andra alternativ tyvärr. Jag kör som sagt KnockOut i dagsläget men det blir för dyrt för så lite samtal, 500:- ca per månad och det vet jag att jag kan få ringa mycket mer för.

Attans. Själv kör jag Halebop på Telias nät och det fungerar hur bra som helst!
Kan fylla på via mobilen och allmänt bra tjänster, billigt om inte annat med bra täckning!

Hade knockout förut men jag upplevde att täckningen var mycket dålig på de flesta ställen, och så långt ut i skogen bor jag inte.

Nåväl, lycka till!

Jag funderar på att köra på C.Barrow´s förslag angående Smart då det kan bli billigast. Såg nyss reklam på tv angående detta ihop med telefon men som vanligt så står det aldrig TOTALpris som man hinner läsa.
Finns det några bra erbjudanden ihop med detta? På comviq's hemsida försöker de bara blåsa en med "1kr" men sen ska man avbetala i 18 månader eller dylikt...

Jag funderar på att köra på C.Barrow´s förslag angående Smart då det kan bli billigast. Såg nyss reklam på tv angående detta ihop med telefon men som vanligt så står det aldrig TOTALpris som man hinner läsa.
Finns det några bra erbjudanden ihop med detta? På comviq's hemsida försöker de bara blåsa en med "1kr" men sen ska man avbetala i 18 månader eller dylikt...

Om du tecknar nu så betalar du bara halva månadsavgiften i ett år. 84,50:- per månad. Om du ska ha telefon "billigt" så blir det med förhöjd månadsavgift säkert. Blir en smula billigare än om du köper telefon rakt av iofs, men du får ligga och nöta det skräpet varje månad också i 18 månader. Åk till närmsta återförsäljare och räkna lite kanske?

Jag är kanonnöjd med smart iaf (och med min w880, det var den du suktade efter va?) :tummenupp

Jag kör telia vänner tror jag det heter, kostar 69kr / månad. Sedan betalar jag 69öre i uppkopplingsavgift sedan ingen minuttaxa (enbart till telia / halebops kunder). Kostar även 69 öre / sms. Tog en k800i till detta, men kommer inte ihåg exact vad jag betalar / månad. Men har för mig att det är runt 400kr tot, och då ringer jag ganska mkt. (har ingen hemtelefon..)

Så vad ska man ha? Samtidigt tänkte jag köpa nya w880 och ge min k800i till tjejen istället. Så en bra kombo med telfon/abonnemang vore perfekt.

Jag kollade runt för ca två veckor seda på ett billigare abonnemang än det jag har, men fann inget. Jag ringer med knock out limited edition. 49 öre till alla alltid och 69öre öppningsavg. Ingen månadsavgift. (jag ringer för ca 400:-/mån.) De flesta "obegränsade", fast avgift abonnemangen har ändå oftast en massa begränsningar...

Skulle även tjöpa en w880 och den billigaste jag fann på prisjakt och pricerunner var typ 4300:- exkl frakt. Då åkte jag till MediaMarkt här i stan och tjöpte den för 3990:- över disk utan abb.

Hittade ingen billigare totallösning än detta!

Jag använder Telia till alla

59kr/månaden

59öre i minuten till alla abbonemang inom sverige, fast elle mobilt spelar ingen roll.

Sedan har jag ett tillägg 99kr/månaden o får skicka 5000 SMS för det. I princip så många SMS som jag totalt skickat sedan jag köpte moben för 2 år sedan

E nöjd med detta, framförallt att de alltid e perfekt mottagning. Kör mycket nämligen

Ok, nu har jag räknat litegrann på det hela och kommit fram till att Smart är nog det som är vettigast för mig. Gratis till alla och 69öre uppkoppling är skitbra då mina samtal inte är speciellt många men däremot långa.
Jag var även in på Expert och kollade telefon men det blev ju bara några hundringar billigare men då blir man låst i x antal månader och det vill jag inte.
Så jag gör som Barrow säger, skaffar Smart och köper telefunk vid sidan om.
Men jag vettefan om jag ska ha 880'n, jag lyssnar knappt på annat än P3 på min telefon och kameran använder jag rätt ofta. Så det blir nog en ny telefon till tjejen och sen byter jag upp mig efter sommaren istället.

Jag kör med Tele2 fastpris men eftersom jag börjat ringa mindre funderar jag också på att byta. Tycker alla har likvärdig täckning idag och det var nästan likadant då jag jobabde inom telekom. Möjligtvis stor skillnad om man bor i Norrland eller någon byhåla någonstans där det är svårt att få in SVT.

Titta på www.meramobil.se då dom har jävligt bra priser på abonnemang och telefon.

Typ betala 1000:- för W880i och betala sedan 299:- i månaden och ring för allt, bindningstid i 12 månader.

Visst du binder upp 3588:- i samtalskostnad men du ringde väl ändå för 500:-?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT