Tele2's reklam

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Morsning!

Alla som har en tv lär väl ha sett Tele2's reklam med massa olika mobilljud, ringsignaler och allt vad dom har med.
I slutet på denna reklam så sjungs en lite trudelutt: Come toghether, right now, over me!

Vad tänkte dom på när dom använda den i reklamen? Vad har den med reklamen att göra? Är det bara jag som tänker på någonting annat som inte har med telefoni att göra?

En k*t brud som vill att de två killarna, som körar i bakgrunden i vanliga fall, ska spruta över henne, vad kan de annars mena?
Jag tänker iaf bara på det, och tjejen menar att jag har snuskig fantasi, men det är ju inte jag som vill bli sprutad på juh!

Dee_cati skrev:
2602380 En k*t brud som vill att de två killarna, som körar i bakgrunden i vanliga fall, ska spruta över henne, vad kan de annars mena?
Jag tänker iaf bara på det, och tjejen menar att jag har snuskig fantasi, men det är ju inte jag som vill bli sprutad på juh!

Så måste det vara. Men VARFÖR använda det i en telefonireklam? Visst, vi har ju lagt märke till reklamen ju ;).

För det första så är det väl Telenors reklam? Och för det andra så tror jag att dom använder "Come together" för att man ska ha allt samlat hos dom. (Mobil, fast telefoni och bredband.) Eller? :gnissla

jezziiie skrev:
2602666 För det första så är det väl Telenors reklam? Och för det andra så tror jag att dom använder "Come together" för att man ska ha allt samlat hos dom. (Mobil, fast telefoni och bredband.) Eller? :gnissla

Du är ju tjej! Så du fattar inte ;)
Men så kan det vara.
Jaja, Telenor, same shit different name ;)

Hinkas skrev:
2602669 Du är ju tjej! Så du fattar inte ;)
Men så kan det vara.
Jaja, Telenor, same shit different name ;)

Bra låt är det, Beatles.
Lika annorlunda mot deras vanliga sound
som "Ghost Song" är för The Doors.

Fredagstips!

Jag undrar om den där Tele2 Big vs Small Bills, han fettot där:
vad har fetton för fel som ser ut så där? Det finns en del sådana där, de är alltid mörkhåriga och har någon down-look. Vad är det med dem? Alltid sluttande axlar och klumpfötter, ofta fula glasögon.

Markus skrev:
2602783 Jag undrar om den där Tele2 Big vs Small Bills, han fettot där:
vad har fetton för fel som ser ut så där? Det finns en del sådana där, de är alltid mörkhåriga och har någon down-look. Vad är det med dem? Alltid sluttande axlar och klumpfötter, ofta fula glasögon.

Menar du att vissa är ett fetto (t.ex. vissa politiker), medans andra egentligen är snela stakcars missförstådda tjockisar med oturligt medfödd grov benstomme?

Zee skrev:
2602798 Menar du att vissa är ett fetto (t.ex. vissa politiker), medans andra egentligen är snela stakcars missförstådda tjockisar med oturligt medfödd grov benstomme?

Du förstår uppenbarligen inte vad jag syftar på, det är en speciell fetto-look som är väldigt svår att beskriva. Den drabbar uteslutande långa människor med glasögon, klumpiga fötter och andra mindre smickrande igenkänningstecken.

Markus skrev:
2602810 Du förstår uppenbarligen inte vad jag syftar på, det är en speciell fetto-look som är väldigt svår att beskriva. Den drabbar uteslutande långa människor med glasögon, klumpiga fötter och andra mindre smickrande igenkänningstecken.

Aaaa! Det var det du menade. My bad. Kaffet som jag får intravenöst här har precis börjat kicka in.

Undrar om Tele2:s reklam hade varit en lika stor hit om killen i filmen hetat Dick istället för Bill.

"The company that brings you small Dicks." Nej. Jag ser inte det hända.

Markus skrev:
2602810 Du förstår uppenbarligen inte vad jag syftar på, det är en speciell fetto-look som är väldigt svår att beskriva. Den drabbar uteslutande långa människor med glasögon, klumpiga fötter och andra mindre smickrande igenkänningstecken.

Det är genetiskt. Det är även kopplat till allmän fattigdom och talanglöshet.

gah!! jag HATAR telenors reklam!!!! varje gång man ser den byter man kanal.... kan nog bli nominerad till en av de sämsta och mest irriterande reklamerna någonsin!!!!

Mcbrud skrev:
2602856 gah!! jag HATAR telenors reklam!!!! varje gång man ser den byter man kanal.... kan nog bli nominerad till en av de sämsta och mest irriterande reklamerna någonsin!!!!

du är inte ensam...

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...