Tele2 bredband! Grundlurad!!!

Brukar vara rätt lång kö, men håll ut. På de samtalen sitter de duktiga personerna som regel.

De är de på företaget som har koll och tyvärr är de de sista man pratar med på företaget.

Själv blev jag lovad ett antal gratismånader, billigt ditt och billigt datt och givetvis säger vi upp ditt gamla abonnemang. Detta gällde fast telefoni. Jag betalade dubbla abonnemang i sju månader innan jag kunde säga upp mitt gamla Teliaabonnemang som Tele2 lovade att säga upp. Uppsägningsavdelningen på Tele2 var dock trevliga och strök min sista räkning på hisnande 300 kr. Kommer aldrig teckna nåt som har med Tele2 att göra igen.
 
Tycker att någon typ av åtminstone konsumenträtt borde ingå i gymnasieutbildningen.. Förvisso mindre jobb för oss (blivande) jurister, men många företag utnyttjar juridisk okunskap å det grövsta.

Vi hade konsumenträtt när jag gick i 9:an, det ingick då i hemkunskapen.
Tyckte jag var kanonbra :)
 
Ja förlåt. Jag kunde inte undvika det upplägget :D
 
Jag använde en del av informationen jag fått från medlemmar i tråden. Har fått upprättelse och till och med lite plåster på såren! Allt blev så enkelt när man har lite amunition.

Tack för hjälpen härifrån sporthoj.
 
Allt vad gäller Tele2 och andra MTG-bolag hamnar direkt på Skeppsbron.
Ring inte ens dotterbolagen, de fattar ingenting.
 
surfade och ringde med tele2, skulle byta till telia, pratade med tele2, gick skit bra trodde vi.
Räkningar och kravbrev fortsatte komma från tele2 trots att vi sagt upp det för länge sen. Enligt dom hade vi inte ens tagit kontakt med dom.

Nää, åt helvete med tele2 säger jag bara.
 
Back
Top