Teknisk idiot behöver mobiltips

Det medföljde en adapter som sitter mellan telefonen och de medföljande lurarna (som har 3,5 mm-kontakt). Men på adapterns sladd sitter en mikrofon vilket gör att det hela blir för trassligt/krångligt. Vill bara ha ett 3,5 mm-uttag. Vilka kan sälja det tro?

:va

Absolut enklast borde vara att köpa ett nytt headset ( pirat) kapa det vid telefonkontakten o sen löda på en 3,5 mm kontakt du köper på Kjell&Co.. tror inte det finns någon adapter färdig o köpa

Är det bara för att du inte vill ha mikrofonen som du inte bara kan trycka i dina nya lurar i headsetet? hur gör du annars om du vill svara i telefonen? kopplar loss lurarna?

Det medföljde en adapter som sitter mellan telefonen och de medföljande lurarna (som har 3,5 mm-kontakt). Men på adapterns sladd sitter en mikrofon vilket gör att det hela blir för trassligt/krångligt. Vill bara ha ett 3,5 mm-uttag. Vilka kan sälja det tro?

:va
Eftersom det är en telefon med lite fler funktioner i lurarna än bara lyssning så blir det ju så. Vad är så krångligt med den lösningen förutom att man får en extra sladdstump och kan svara i telefonen när man har lurarna på sig?

Absolut enklast borde vara att köpa ett nytt headset ( pirat) kapa det vid telefonkontakten o sen löda på en 3,5 mm kontakt du köper på Kjell&Co.. tror inte det finns någon adapter färdig o köpa

Är det bara för att du inte vill ha mikrofonen som du inte bara kan trycka i dina nya lurar i headsetet? hur gör du annars om du vill svara i telefonen? kopplar loss lurarna?
Bra idé, borde gå. Ska prova. Ja, jag vill inte ha mikrofonen dinglande. Irriterande! Om jag vill svara är det väl bara att göra som vanligt: trycka på rätt knapp på telefonen?

Vad är så krångligt med den lösningen förutom att man får en extra sladdstump och kan svara i telefonen när man har lurarna på sig?
En dinglande mikrofon och 50 cm längre sladd = värdelöst.

Last edited:
Fast du måste koppla ur head set om du ska svara i telefonen, om du tar bort mikrofonen.
Kapa sladden på dina lurar istället. ;)

Vad behöver/vill du ha? Stöttålig, design, bra kamera eller bra mp3-spelare? Kompromisser är av ondo och bör undvikas! :)

Nokia 5310 Xpress music tycker jag är en mycket prisvärd musikmobil.

Var problem i början med att den startade om sig när man spelade Mp3, men med nyare programvara i telefonen så löste det sig :tummenupp

Har haft min i ungefär tre månader och är supernöjd. Men jag har iofs bara behov av att ringa/smsa och lyssna på musik...

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=223135

Nu under 2000:- inkl frakt :tummenupp

Fan min jävel dummar sig hela tiden. Det ger vitskärm och helskumt ljud mitt i ett samtal.. så det bryts, nästan varje dag. Och den blir vit några sekunder, sen tillbaka till "startsidan" igen. Sen försvinner alla sparade meddelanden. Men de kommer oftast tillbaka om ja startar om den 1-2 ggr. Ibland går det inte att höja och sänka volymen.. då är bara att starta om den igen.

Börjar bli väldigt underlig.. haft den sen i julas. Ska lämna in min. Har hört 3 till som har liknande problem med sina. Kanske byta ut lite grejjer och ny programvara så är det lugna puckar sedan bara. får se vad dom säger på media markt.... :va

Bra idé, borde gå. Ska prova. Ja, jag vill inte ha mikrofonen dinglande. Irriterande! Om jag vill svara är det väl bara att göra som vanligt: trycka på rätt knapp på telefonen?

En dinglande mikrofon och 50 cm längre sladd = värdelöst.

Visst svara du, men eftersom du klippt bort micen så hörs inget.. dvs du måste koppla loss headsetet..
Jag vet, har en W880i själv. EN bra telefon i övrigt, som dock börjar uppföra sig lite skumt nu efter att jag haft den ett halvår..
Är inte alls imponerad av mjukvaran i Mp3 spelaren heller, krångligt med spellägen och man kan inte spela upp låtar i den ordning man vill. en ren mp3 är 1000 ggr smidigare...

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra