Teknisk idiot behöver mobiltips

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Måste köpa ny mobil och behöver tips:

• Är det stor skillnad på ljudet i olika MP3-telefoner? Vilka låter bra/dåligt?
• Modell/modeller som är är enkla respektive bökiga att hantera?
• Pålitlig återförsäljare med låga priser?

Teknisk idiot som blir mkt tacksam för svar! :)

Jag har haft Samsung i alla år och de gör ju som bekant de bästa mobilerna. Men när man väl fått händerna på en Iphone så vill man aldrig byta tillbaka. Kör på en Iphone! Om du nu är så mycket idiot som du säger så köp en som redan är upplåst och fixad.

Last edited:
Jag har haft Samsung i alla år och de gör ju som bekant de bästa mobilerna. Men när man väl fått händerna på en Iphone så vill man aldrig byta tillbaka. Kör på en Iphone! Om du nu är så mycket idiot som du säger så köp en som redan är upplåst och fixad.
Lite dyr. Och jag undrar hur den mår när man har tappat den i asfalten ett par gånger. Men den är såklart eftertraktad.

Någon Walkman-mobil med bra ljud som är enkel att hantera?

Lite dyr. Och jag undrar hur den mår när man har tappat den i asfalten ett par gånger. Men den är såklart eftertraktad.

Någon Walkman-mobil med bra ljud som är enkel att hantera?

SonyEricsson gör walkmanmobilerna och ALLA SonyEricsson är lika enkla att hantera.

Så svaret är: Alla.

Jag har tappat min några gånger med nån bula som resultat. En repa i skärmen har jag också lyckats få men tror inte det är från något tapp. Den funkar fortfarande i alla fall. Att man måste starta om den nån gång i veckan ser jag inte som något märkligt samt att jag tror det är bättre i de som har 1.4 programvaran.

Inget att tveka om.

Nokia 5310 Xpress music tycker jag är en mycket prisvärd musikmobil.

Var problem i början med att den startade om sig när man spelade Mp3, men med nyare programvara i telefonen så löste det sig :tummenupp

Har haft min i ungefär tre månader och är supernöjd. Men jag har iofs bara behov av att ringa/smsa och lyssna på musik...

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=223135

Nu under 2000:- inkl frakt :tummenupp

Last edited:
Undrar om det skiljer något i ljud mellan dessa eftersom priset kan variera med flera tusenlappar.

:va

SonyEricsson P1i vill du inte ha. Mediokert ljud, slö i menyerna och allmänt dryg att hålla på med. En telefon som klarar massor av saker men gör ingen av dem särskilt bra! Kalenderfunktionen undantagen.

Kan tipsa om min mobil.

Har haft min Nokia N82 8gb i 5månader nu, toppen nøjd! Såg att den dippat lite i priset nu så slå till på en sådan.

http://www.netonnet.se/index.asp?iid=se113742

Bæsta kameran(5,0 Mpxls Carl Zeiss-objektiv), WLAN, gps och navigering, tv-out, grym mp3, filmkamera i VGA format, HSDPA (7,2Mbit) etc... Har tappat den i backen antalet gånger och den funkar fint!

Och ja, det ær skillnad på mobil och mobil nær det gæller såvæl ljudkvalitet som någonting annat, man får oftast vad man betalar før!

Ville jag ha en mp3-spelare, så finns det bättre än de som sitter i mobiltelefoner och det till lägre priser.
Jag efterfrågade just MP3 i första inlägget. :7peta

Stämmer det för övrigt att det mediokert ljud i mobiltelefoner med MP3? Trodde t.ex. att Sony ansträngde sig för att få bra ljud i dem man kallar för Walkman.

Stämmer det för övrigt att det mediokert ljud i mobiltelefoner med MP3? Trodde t.ex. att Sony ansträngde sig för att få bra ljud i dem man kallar för Walkman.

Mitt tips är att köpa mobil och mp3 spelare separat. Ljudet är det inget fel på i någon av dem. men med tanke på batteritid och hörlurslösningarna så tycker jag att det är dumt att kombinera de båda.

Tyvärr är det nog så.

Skulle vara enklare att välja som konsument om tillverkarna uppgav i specen hur många bitrate den klarar.

Hörlurarna som medföljer telefonen, är mer lr mindre ett skämt. Är väl inte tänkt att lyssna på muik i första hand med...

Jag tycker det är helt okej ljud vid uppspelning av MP3 i musikmobilerna. Enklaste man kan göra för att få bättre ljud är att byta ut hörlurarna. Medföljande till Sonytelefonerna håller dock bättre kvalité än Nokias dito.

Sen handlar det väl lite om hur stor audiofil du är... Iofs så vill väl inte en riktig audiofil ens beblanda sig med MP3??

Men om du köper Iphone så har du löst problemet med ljudkvalitet. Litar du inte på mig?

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti