Teknik-freak som fattar det här med bluetooth?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag har lite strul med mina grejjer just nu :(
Jag har en K800i och sen har jag mitt gamla bluetooth-headset från min gamla k700i, något som borde fungera även till denna telefon? Det är ericsson orignal för övrigt.
Grejjen är den att jag vill kunna använda headsetet även till min bärbara dator, något som tydligen ska fungera enligt en kille på databutiken där jag köpte ett vanligt headset till datorn idag.
En kompis har Ericssons nya bluetooth-headset med dubbla snäckor (mer tänkt för musik) och det kör han med sin dator och när det ringer så stänger den av datorljudet och går över till telefon.

Nån som vet hur jag ska börja? Telefonen hittar inte headsetet utan bara datorn och datorn hittar bara telefonen. Alltså är mitt headset osynligt. Det är fulladdat och påslaget (blinkar grönt och man kan höja/sänka volymen på den) och några fler knappar finns det inte att välja på.

Stäng av headseatet (två pip)

sätt på bluetooth på telefon och dator så dom söker

Sätt på headseatet (två pip följt av flera tills den ansluts)

Är lite klydd med min ibland med.

Den låter precis som du beskriver MEN vare sig dator eller telefon hittar den. Den piper när man slår på den och sedan följer 4 korta pip och ett långt och sen inget mer.
Jag får testa med ett annat headset, det här skiten måste ju vara kaputt :(

Du måste "nollställa" headsetet när du vill anvanda det med en annan telefon.
Har för mig att man håller in båda knapparna för volymjustering sammtidigt i typ 5 sek sen piper den till, sen bör du hitta det med telefonen.

KTM 620 skrev:
2639159 Du måste "nollställa" headsetet när du vill anvanda det med en annan telefon.
Har för mig att man håller in båda knapparna för volymjustering sammtidigt i typ 5 sek sen piper den till, sen bör du hitta det med telefonen.

Du är en klippa! Så var det, nu fungerar det både med datorn och telefonen. Tack för hjälpen!

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!