Tejpa skadad fot?

• Thread starter Thread starter ft
  • Start date Start date

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Jag gick och tappade en offroadhoj på foten*. Tårna i backen och motorkåpan mot hälen/vaden vilket knäckte till mellanfoten rätt bra. Jag misstänker att ligamenten fått sig en redig smäll. Det gör ont precis i knölen som sitter mitt på foten på benet som går till stortån.

Har någon varit med om att tejpa den sortens skada? Hur då, i så fall? Försöker komma på ett vettigt sätt att staga upp det när jag tränar men går bet.

Mvh,
/Fredrik, leg. klantarsle

*) Snygga stoppsladdar blir mycket mindre snygga om även framhjulet släpper mitt i. Eländes mossfläck. :näsblod

ft skrev:
2457585 Jag gick och tappade en offroadhoj på foten*. Tårna i backen och motorkåpan mot hälen/vaden vilket knäckte till mellanfoten rätt bra. Jag misstänker att ligamenten fått sig en redig smäll. Det gör ont precis i knölen som sitter mitt på foten på benet som går till stortån.

Har någon varit med om att tejpa den sortens skada? Hur då, i så fall? Försöker komma på ett vettigt sätt att staga upp det när jag tränar men går bet.

Mvh,
/Fredrik, leg. klantarsle

*) Snygga stoppsladdar blir mycket mindre snygga om även framhjulet släpper mitt i. Eländes mossfläck. :näsblod

Behöver du tejpa så att foten inte kan röra sig?

Bärgren skrev:
2457590 Behöver du tejpa så att foten inte kan röra sig?

Näe, bara så att det sparar mellanfoten lite. Jag kan träna, men jag får rätt ont efteråt. Jag vill ogärna missa allt för många pass just nu, så att vila några veckor är inget frestande alternativ även om det naturligtvis förmodligen vore det vettigaste.

jag är ingen expert, men vad jag har förstått (efter att en polare haft och har problem med sin ena fot efter en fraktur för två år sen samt stukningar av samma fot för ca 1 år sedan)

så ska du så fort du skadad foten tejpa/stablisera för att lindra svullnaden, när den sedan är borta så träna upp området igen - inte undvika att använda det, då läks det fel och muskler blir skumma (i brist på bättre ordval och kunnande)

vad kompisen gjorde var ingenting (nissen dansade "riverdance" och landade snett och fick en fraktur, med mycket alkohol i kroppen så gjorde det bara lite ont och inget gjorde åt skadan förens ett sjukhusbesök långt senare, han riskerar nu att få kroniska skador om för mycket felbelastningar/stukningar sker innan foten har tränats upp helst/korrekt)

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg