Teckna ny försäkring 1000RR

Micke_Nilsson

Kan man muta nån till bättre väder? =)
Gick med
1 Sep 2005
Hoj
Honda 1000RR 2008
Hallå alla hojvänner !

Har hojen försäkrad hos IF nu men finns det nått bättre alternativ ( ja ja orkar inte ringa runt ) ?
IF har ju så att man försäkrar per år utan möjlighet att ställa av om man ska bort under lite längre tid, det tycker jag sådär om :va

Tips är ju att "orka" ringa runt då du kan spara tusenlappar.
Sedan är salus ansvar ett bra alternativ, dock är det en helårs försäkring så man vill kanske ha en garageförsäkring tills man ska ställa på den och då teckna salus försäkring.

Prova if:s andra försäkring(inte märkesförsäkringen), du behöver inte betala årsvis, utan månadsvis, du kan ställa av och på som du vill, lägre självrisk vid stöld och krasch, 5000:- isf 25000:-, kanske några kronor dyrare i mån.kostnad , jag betalde i somras ca 800:-mån/halvf. för en CBR 929-00 och bor i medelstor stad, centralt utan garage, då tog jag kort i somras också 25 år gammal. Samlar du fler försäkringar där får du mer rabatt dessutom.

Tack för svaren ska prova med Salu Ansvar, det är en liten djungel försäkringsvärlden :huvet

Hallå alla hojvänner !

Har hojen försäkrad hos IF nu men finns det nått bättre alternativ ( ja ja orkar inte ringa runt ) ?
IF har ju så att man försäkrar per år utan möjlighet att ställa av om man ska bort under lite längre tid, det tycker jag sådär om :va

kolla med folksam, kan ställa av/på när som, ok premier oxå, på min i alla fall

För mig var if billigast... Dock den vanliga ej hondaförsäkringen med den trevliga självrisken av 25000kr vid vagnskada...:näsblod

Sen är det bara börja ställa av och på som du vill...

Sen var det nog trygg-hansa som hade den näst billigaste om jag minns rätt...

Ringde runt en del när jag teckande min CBR1000 för några månader sen. IF:s försäkring var bäst, inte märkesförsäkringen, om man nu orkar ställa på och av vill säga. Samlade mina andra försäkringar där också och fick rabatt.

Folksam var klart billigast för mej. R1 -05 ca 13000:- hel/hel avställningsbar. 26 år medelstor stad bor dock 1 mil utanför centrum så det kanske påverkar..

Ska bli intressant att se hur mkt jag kommer att få betala i försäkring för min kommade CBR600RR..
23 år i juni, inge kk, skriven i sthlm :näsblod

har precis blivit stålt ägare av en CBR 1000rr REPSOL. Jag själv har Folksam. kostar 11416/år ½ försäkring, med SMC:s försäkring. Pga att jag har gått den utbiöldningen så fick jag den premien istället för 21700 ½ försäkring som den skulle va. själv e jag 21 år gammal har haft körkort i ett år. Kursen kostar ca 1500 kronor och e definitivt värd att gå. inte bara ur pengar syfte, jag lärde mig skit mycket....

Vad skall jag välja?

Fick offert på försäkringar nu. GSXR 600 2002.

Från IF

Hej!

Helförsäkring självrisk 6 000 kr kostar 15 124 kr per halvår, halvförsäkring - 6 148 kr per halvår och endast en trafikförsäkring hamnar på 4 582 kr per halvår.

Pratade med IF precis om att ändra min försäkring så jag kan ställa av den på vintern.....hej du.......................86 000:- kosta den :huvet

Behåller min nuvarande som kostar 9700.- per år är nog ganska billigt ändå :D

Jag ska flytta mina försäkringar till salusansvar mycke
billigare på alla försäkringar,på min cbr1000rr fick jag
betala 6100 för halv OCH DEN ÄR AVSTÄLLNINGSBAR
TILL GARAGEFÖRSÄKRING FÖR 150 I MÅNADEN konstigt
att vissa säger att den inte är det

IF Har jag... Ca 777:-/månad för halvförsökring. Nu har jag dock bara garage förs på vintern. Då va det meningen att jag skulle teckna hemförs hos dom iår. Hade ingen hos dom förra året för jag va bunden till Folksam. Men fick iaf reducerat pris med ca 50:- månaden för att jag tänkte ta dom när min ordinära gick ut...

Fast detta va dock förra året så jag vet inte om dom vill höjja det iår... Jag ska prata med dom i veckan...

Blir det för dyrt så får man ju köra oförsökrat och se till att inte finnas mer om man skulle smälla med en bil av modell grym...

Score// Man lever bara en gång

Jag ska flytta mina försäkringar till salusansvar mycke
billigare på alla försäkringar,på min cbr1000rr fick jag
betala 6100 för halv OCH DEN ÄR AVSTÄLLNINGSBAR
TILL GARAGEFÖRSÄKRING FÖR 150 I MÅNADEN konstigt
att vissa säger att den inte är det

Vad har dom för hemsida ? Söker jag så får jag upp Tennant ?

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back