Tecken för att varna mötande?

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Triumph Speed Triple
Jag var ute å brummade duktigt med rejält hissade throtlar....Tja som vanligt dvs. Jag möter då en patrull Farbro Barbro som mäter med favvo lasern mot min mötande trafik. Strax där efter möter jag en snygg plastkåpa som var rejält duktig med hastighetsmomsen. Då slog det mig hur varnar jag honom ifrån att åka in i Lasern?
Jag viftade energiskt med handflatan upp och ned som Polisen gör vid "sänk hastigheten"
Funderade då på om det inte finns några andra universala tecken i dessa situationer för oss utan stödhjul? Hoppas att killen/tjejen klarade sig för det var rejält med bilar och motorcycklar som var på hugget i polisdepån.

Hade´

Det finns ett tecken som de flesta vet vad det betyder.

Blinka med heljuset några gånger och sätt upp 2 fingrar så att det formar ett V-tecken. Det brukar funka.

Eller gör tecknet du gjorde, polistecknet för att sakta ner.. Det gör jag utifall en sådan situation skulle uppstå, sen får man väl hoppas på att det funkar..

watson skrev:
2457561 Jag kör saftblandarvinkning!

/Carin

Saftblandaren tar jag till när det finns en flaxande blå i luften, och hande upprepade gånger nedåt och helljusblink. Det brukar nog fungera tror jag och även hoppas.

jag slår handen i hjälmen 3 gånger för laserkontroll, 2 gånger för polishelikopter och 1 gång för vanlig polisbil/mc....

Blir "hissa traversen" tecknet för mig :) dvs upp me handen och vifta runt runt.

Som jag skulle uppfattat det om jag inte läst detta.

mp_87 skrev:
2457627 jag slår handen i hjälmen 3 gånger för laserkontroll

Tycker du jag e dum i huvvet?!

mp_87 skrev:
24576272 gånger för polishelikopter

Fan har jag gjort för att reta upp dig då?

mp_87 skrev:
24576271 gång för vanlig polisbil/mc....

Spännig jävel du var då!

:D :D :D :D :D

Last edited:
Flerko skrev:
2457315 Det finns ett tecken som de flesta vet vad det betyder.

Blinka med heljuset några gånger och sätt upp 2 fingrar så att det formar ett V-tecken. Det brukar funka.
Haha hade du gjort det mot mig (peacefingrar) så skulle jag trott att du tyckte jag var ball och säkert börjat slanga eller nåt annat dumt.
Själv kör jag med som nån så smart uttryckte det "hissa traversen".

Johnsen skrev:
2457703 Haha hade du gjort det mot mig (peacefingrar) så skulle jag trott att du tyckte jag var ball och säkert börjat slanga eller nåt annat dumt.
Själv kör jag med som nån så smart uttryckte det "hissa traversen".

Det där med V tecken (ovansidan av handen utåt) är ngt som levt kvar sen LÅÅÅÅÅÅÅÅNGT tillbaka, fick höra det av en polares farsa för X antal år sen och vi garvade oss harmynta åt honom :)

finns hur många som hälst :rolleyes:

bäst är väll bara att upp och viffta för kung och fosterland, brukar väcka lite uppmärksamhet i alla fall :tummenupp:tungan

Kan man använda samma tecken för att varna rattfyllon, drograttfyllon och grova olovliga körningar för att hamna i poliskontroller? Vore ju synd om dom åkte dit...
Dom ser era tecken också. Tro det eller ej.

Edit: Så har man varit en moraltant i dag också. Gött.

Last edited:
triple kungen skrev:
2457291 Jag var ute å brummade duktigt med rejält hissade throtlar....Tja som vanligt dvs. Jag möter då en patrull Farbro Barbro som mäter med favvo lasern mot min mötande trafik. Strax där efter möter jag en snygg plastkåpa som var rejält duktig med hastighetsmomsen. Då slog det mig hur varnar jag honom ifrån att åka in i Lasern?
Jag viftade energiskt med handflatan upp och ned som Polisen gör vid "sänk hastigheten"
Funderade då på om det inte finns några andra universala tecken i dessa situationer för oss utan stödhjul? Hoppas att killen/tjejen klarade sig för det var rejält med bilar och motorcycklar som var på hugget i polisdepån.

Hade´
http://sporthoj.com/forum/showthread.php?t=949
http://sporthoj.com/forum/showthread.php?t=11407

Eller så skapar någon en tråd med något nytt och intressant i.

:spammer
:mattias

DumbassDriver skrev:
2458914 Kan man använda samma tecken för att varna rattfyllon, drograttfyllon och grova olovliga körningar för att hamna i poliskontroller? Vore ju synd om dom åkte dit...

Självklart så varnar man ju inte för alkokontroller.

/3plE, som fick blåsa för första gången under sitt 8 år långa körkortsliv igår.

DumbassDriver skrev:
2458914 Kan man använda samma tecken för att varna rattfyllon, drograttfyllon och grova olovliga körningar för att hamna i poliskontroller? Vore ju synd om dom åkte dit...

...och hojtjuvar...

3plE skrev:
2458990 Självklart så varnar man ju inte för alkokontroller.

Det låter ju bra men saken är ju den att det är nog inte alla här inne som kan se skillnad på en fordon/förar-kontroll och en hastighetskontroll då personen som mäter med laser inte helt sällan står så att han/hon inte syns alt mäter fordonet bakifrån.

Colinabo skrev:
2458993 ...och hojtjuvar...

Det också!

DumbassDriver skrev:
2459001 Det låter ju bra men saken är ju den att det är nog inte alla här inne som kan se skillnad på en fordon/förar-kontroll och en hastighetskontroll då personen som mäter med laser inte helt sällan står så att han/hon inte syns alt mäter fordonet bakifrån.

Om man inte ser lasern så varnar man inte.

Antingen brukar jag hålla upp en skylt där det står: Varning! Poliskontroll längre fram! eller så brukar jag tuta några gånger men då brukar jag få fingret av den som ligger framför :(

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT