Teaser för hårdrockare....

Har ni rippat låttiteln från Stevie Ray Vaughan era tjyvar? :hihi

Skall lyssna, återkommer.

Edit: Det fungerar inte. Varken att lyssna eller ladda ner. ?

Last edited:
Jonathan. skrev:
2690090 Har ni rippat låttiteln från Stevie Ray Vaughan era tjyvar? :hihi

Skall lyssna, återkommer.

Edit: Det fungerar inte. Varken att lyssna eller ladda ner. ?

Nej faktiskt inte, det är jag som skrivit både text och musik och jag hade inte SRV i tankarna alls. Däremot en hel del annat som dock är icke-textrelaterat.

Fast det är nästan omöjligt att inte rippa låttitlar, när jag snabbgooglar ser jag att det finns tre andra Lovestruck av Roy Orbison, Will Young och Madness....

Myspace-playern är störd ibland, testa igen, annars skicka ett PM med din mailadress om du vill ha den.

Äntligen!!!:yoparty :rock
Strid fungerar bra och jag ser fram till att höra resten av det nya!

Rock on!

Jag har gåshud över hela armarna, benen, nacken...askul att höra Stridh på ett så annorlunda sätt!!
Mycket lyckat !!!

Gillar lilla "superstitious" influensen ;)

:klappar

Nursey skrev:
2691124 Jag har gåshud över hela armarna, benen, nacken...askul att höra Stridh på ett så annorlunda sätt!!
Mycket lyckat !!!

Gillar lilla "superstitious" influensen ;)

:klappar

Hehe, kul att ni gillar det......det där partiet med basen som duellerar med en klavinett är nog ett av de enskilda momenten i någon av våra låtar som jag är mest nöjd med. Jag kommer ihåg när Björn kom och skulle provsjunga med oss första gången och vi kom till det partiet så sprack hans ansikte upp i ett leende "Fan, det här låter som porrfilmsmusik!":lol

Chris Ash skrev:
2691216 Hehe, kul att ni gillar det......det där partiet med basen som duellerar med en klavinett är nog ett av de enskilda momenten i någon av våra låtar som jag är mest nöjd med. Jag kommer ihåg när Björn kom och skulle provsjunga med oss första gången och vi kom till det partiet så sprack hans ansikte upp i ett leende "Fan, det här låter som porrfilmsmusik!":lol
Jag gillade den delen, riktigt skönt:tummenupp
Låten är bra, det som jag vill "klaga" på är soundet på virveln. Låter lite som en kartong. Gitarren i introt känns lite stressigt otight. Annars svänger det!

SuperMicke skrev:
2691246 Jag gillade den delen, riktigt skönt:tummenupp
Låten är bra, det som jag vill "klaga" på är soundet på virveln. Låter lite som en kartong. Gitarren i introt känns lite stressigt otight. Annars svänger det!

Kul med lite synpunkter, jag gillar virvelsoundet, torrt och träigt. Många av kompspåren är första eller andratagningar, vi sökte livekänslan och använde inga clicktracks eller dylikt. Det är inte hundraprocentigt tight på sina ställen, helt klart, men svänget kompenserar för detta tycker vi.

I like it, i like it a lot, fast jag gillade ju det gamla ni gjorde också. ;)

Förresten lyssnat nåt på skivan du fick av mig?

Solid snake skrev:
2691335

Förresten lyssnat nåt på skivan du fick av mig?

Jadå, den har gått en hel del, gillar det, hoppas de kan bana väg för en återgång till 70-talets tidlösa rock n roll....

The Answer heter bandet om nån undrar.

Dr.Bike skrev:
2691342 Error loading xml document... :(

Som sagt, vissa har problem med den där spelaren av någon anledning, funkar det inte så skickar jag den gärna.

Last edited:
Chris Ash skrev:
2691376 Jadå, den har gått en hel del, gillar det, hoppas de kan bana väg för en återgång till 70-talets tidlösa rock n roll....

The Answer heter bandet om nån undrar.

Som sagt, vissa har problem med den där spelaren av någon anledning, funkar det inte så skickar jag den gärna.
Du har förstört min dag!
Jag har spenderat större delen av min dag med att lyssna på låtarna, men måste nog erkänna att jag håller Walk Like a Man och Backstabber högt!!!

Tur att chefen har semester.:)

Varför kommer jag direkt att tänka på The Creeps när jag lyssnar på Lovestruck:va

Chris Ash skrev:
2691302 Kul med lite synpunkter, jag gillar virvelsoundet, torrt och träigt. Många av kompspåren är första eller andratagningar, vi sökte livekänslan och använde inga clicktracks eller dylikt. Det är inte hundraprocentigt tight på sina ställen, helt klart, men svänget kompenserar för detta tycker vi.
Helt rätt. Det ska inte låta perfekt, då blir det bara tråkigt.

Chris Ash skrev:
2690609 Nej faktiskt inte, det är jag som skrivit både text och musik och jag hade inte SRV i tankarna alls. Däremot en hel del annat som dock är icke-textrelaterat.

Fast det är nästan omöjligt att inte rippa låttitlar, när jag snabbgooglar ser jag att det finns tre andra Lovestruck av Roy Orbison, Will Young och Madness....

Myspace-playern är störd ibland, testa igen, annars skicka ett PM med din mailadress om du vill ha den.

Jag var aningen ironisk som du säkert förstod :)
Självklart har, kanske inte det mesta, men mycket skrivits redan och det är svårt att undvika att kopiera andras titlar.

Nu fungerade det! Lät faktiskt väldigt bra måste jag säga. Med tanke på hur de andra låtarna ni släppt som inte riktigt föll mig i smaken så är jag positivt överraskad!
Lät riktigt tight och gillade starkt bas/klavinett partiet!

Bra jobbat! :tummenupp

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...