Tearoff ??

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Finns det Tearoffs i olika färger??

Jag skulle vilja ha orange tearoff. :)

Alternativ om man kan byta glas på ett par Scott. Jag har ju glasögon så jag kan inte använda alla de där flashiga varianrerna utan får köra med den tråkiga "orginal" modellen. :tummenner

Men färgade Tearoff hade ju rockat bäst. :)

Nu har jag vita, men mest bara för att spara "glaset" från repor.
 
Finns det inga roliga glas till din båge öht? Låter konstigt.
Byta glas går att göra på alla bågar, måste bara finnas nya att köpa ju... :va
Har du kollat med någon butik där dom säljer scott?
Dom borde ha en komplett lista över alla dom glas som passar till din båge. :)
 
PutteLiten skrev:
Finns det Tearoffs i olika färger??

Jag skulle vilja ha orange tearoff. :)

Alternativ om man kan byta glas på ett par Scott. Jag har ju glasögon så jag kan inte använda alla de där flashiga varianrerna utan får köra med den tråkiga "orginal" modellen. :tummenner

Men färgade Tearoff hade ju rockat bäst. :)

Nu har jag vita, men mest bara för att spara "glaset" från repor.

Skaffa kontaktlinser (jag lovar dig att en helt ny värld uppenbarar sig!!!)
Det är inte alls bökigt, tvärtom!
Då kan du ju köpa Smiths nya Warp Titan *porrigt snygga*
Det borde väl förresten gå att ha glasögon under dem också???
Eller om ramen är för grund till ansiktet finns den nog i "snow" variant också
med tjock foam, då blir den kanske lite djupare också?
 
Hondacrf450sm skrev:
Skaffa kontaktlinser (jag lovar dig att en helt ny värld uppenbarar sig!!!)
Det är inte alls bökigt, tvärtom!
Då kan du ju köpa Smiths nya Warp Titan *porrigt snygga*
Det borde väl förresten gå att ha glasögon under dem också???
Eller om ramen är för grund till ansiktet finns den nog i "snow" variant också
med tjock foam, då blir den kanske lite djupare också?


Jag har börjat luta mer och mer åt linser faktist.
Jag hade det för en 10 år sedan, men då kunde de inte riktigt korrigera för mitt brytningsfel(astigmatism, eller vad det nu heter). Men de har väll blivit bättre på sådant?

Jag har provat "vanliga" ej anpassade för glasögon, och alla är för grunda.


Visste inte att det fanns lösa glas. :)
Coolt, nu ska här handlas... :D
 
PutteLiten skrev:
Jag har börjat luta mer och mer åt linser faktist.
Jag hade det för en 10 år sedan, men då kunde de inte riktigt korrigera för mitt brytningsfel(astigmatism, eller vad det nu heter). Men de har väll blivit bättre på sådant?

Jag har provat "vanliga" ej anpassade för glasögon, och alla är för grunda.


Visste inte att det fanns lösa glas. :)
Coolt, nu ska här handlas... :D

Tyvärr är linser helt förkastligt om du är astigmatisk. Jag provade linser nyligen, men jag kan fan inte stå ut med att se perfekt på ena ögat och kanske 80% på andra. Blundade jag med det astigmatiska ögat såg jag perfekt, men hade jag båda öppna såg jag inte bra med nåt öga. Dessutom så snurrade min astigmatism-lins, så ibland blev felet fördubblat istället. Inget jag vill ha när jag kör motorcykel. Det är bara att inse fakta: du, liksom jag, är ett BRILLO! :D
 
Mattias skrev:
Tyvärr är linser helt förkastligt om du är astigmatisk. Jag provade linser nyligen, men jag kan fan inte stå ut med att se perfekt på ena ögat och kanske 80% på andra. Blundade jag med det astigmatiska ögat såg jag perfekt, men hade jag båda öppna såg jag inte bra med nåt öga. Dessutom så snurrade min astigmatism-lins, så ibland blev felet fördubblat istället. Inget jag vill ha när jag kör motorcykel. Det är bara att inse fakta: du, liksom jag, är ett BRILLO! :D


:machinegu :machinegu :machinegu

:lol
Jag har haft linser tidigare, och det skulle ju vara f/n om det inte hänt något på 10 år?
Men, precis som du hade jag samma problem. Såg perfekt på 1 öga och lite halvkasst på det högra. Hade med att de inte hade bättre "upplösning" än 5 grader när de slipade linserna.

Låter som om jag får ta ett sådant där "prova lite mindre extremt dyrt i 6 veckor" erbjudande... :brinnerup


:fyllisar
 
Ghost skrev:
Finns det inga roliga glas till din båge öht? Låter konstigt.
Byta glas går att göra på alla bågar, måste bara finnas nya att köpa ju... :va
Har du kollat med någon butik där dom säljer scott?
Dom borde ha en komplett lista över alla dom glas som passar till din båge. :)


Tackar för tippset!!! :tummenupp

Köpte precis ett par "orange" (Snow Peach) på Yamaha Center. 60kr :bow
Kostar igentligen 160kr men "Snow Peach" har utgått från det Svenska sortimentet (Finns inte i Hallman katalogen lägre, i alla fall)

Lycklig :hoppa
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top