Teambuilding-tråden?

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Jag har googlat men hittar inte tråden med tips på roliga lära känna varandra-lekar/teambuilding-lekar?

Hilfe...

Övningar då? Noga...

slänger ur mig ett gäng här som jag har själv varit med på, planerat osv.
Nån är redan nämnd, bara o fylla på. Vad man ger sig in på beror väl lite på arbetsplatsen, ålder på gruppen, hur många, budget osv osv

gokart
paintball
rib-båtar
curling
laga-mat-på-nån-restaurang-med-känd-kock-och-äta-upp-alltsammans
bowling
biljard
paddla kanot
vinprovning
klättervägg
gå på trav o käka

finns även konferens-center och liknande som anordnar svensexor men även teambuiliding-aktiga aktiviteter, här i Göteborg finns "Gökboet" (aldrig varit där dock, men kanske värt att kolla hemsidan).

Sen har jag varit med på "kurser" där man åker ut över en helg och "bryter ner" gruppen genom att man berättar om sig själv och sin barndom under guidning av en kompetent kurs-ledare. Genom denna intima "övning" kommer gruppen varandra närmare. Tung helg som fan, men de som jag var med därute har för alltid en speciell plats i mitt liv, så visst det funkade till viss del =)

Last edited:
Gör det inte, det är slöseri med skattebetalarnas eller aktieägarnas pengar.
Sitta i ring och prata känslor kan pyjamastöntarna få göra på fritiden.
Jag hatr sådant där skit.
Avskaffa även möten, de som behöver ses gör det ändå.

På mitt gamla jobb fick de tydligen ta på sig en dumstrut och lova alla andra att de skulle bättra sig på vissa punkter. Kanske kan det vara ngt?

slänger ur mig ett gäng här som jag har själv varit med på, planerat osv.
Nån är redan nämnd, bara o fylla på. Vad man ger sig in på beror väl lite på arbetsplatsen, ålder på gruppen, hur många, budget osv osv

gokart
paintball
rib-båtar
curling
laga-mat-på-nån-restaurang-med-känd-kock-och-äta-upp-alltsammans
bowling
biljard
paddla kanot
vinprovning
klättervägg
gå på trav o käka

finns även konferens-center och liknande som anordnar svensexor men även teambuiliding-aktiga aktiviteter, här i Göteborg finns "Göboet" (aldrig varit där dock, men kanske värt att kolla hemsidan).

Sen har jag varit med på "kurser" där man åker ut över en helg och "bryter ner" gruppen genom att man berättar om sig själv och sin barndom under guidning av en kompetent kurs-ledare. Genom denna intima "övning" kommer gruppen varandra närmare. Tung helg som fan, men de som jag var med därute har för alltid en speciell plats i mitt liv, så visst det funkade till viss del =)

Matlagningen lät riktigt intressant! Skal nog tipsa chefen om att vi behöver göra något liknande.

Lite småbitter!?

Med risk för att knuffa igång något jag inte finner givande, men jag kan inte hålla tyst längre.

I samma veva som du yttrar dina åsikter på ett nedlåtande vis idiotförklarar du både TS samt folk som tar TS fråga på allvar. Kan du inte bara hålla tyst eller om du nu måste vädra dina åsikter tona ner dem en aning... Hade det inte räckt med att förklara att du inte finner det givande? PunGt.

Det börjar bli många korvryttare här på SH. Vad har hänt, har alla plötsligt fått känslor nu när vintern ligger bakom hörnet?

Med risk för att knuffa igång något jag inte finner givande, men jag kan inte hålla tyst längre.

I samma veva som du yttrar dina åsikter på ett nedlåtande vis idiotförklarar du både TS samt folk som tar TS fråga på allvar. Kan du inte bara hålla tyst eller om du nu måste vädra dina åsikter tona ner dem en aning... Hade det inte räckt med att förklara att du inte finner det givande? PunGt.

Den som känner sig idiotförklarad av avvikande åsikter kanske inte skulle fråga publikt? Fråga din pojkvän om du vill ha medhåll.

Den som känner sig idiotförklarad av avvikande åsikter kanske inte skulle fråga publikt? Fråga din pojkvän om du vill ha medhåll.

Det skillnad på avvikande åsikter och nedvärderande åsikter.

Meningen med att ställa en fråga i ett som du kallar publikt forum är väl att få svar, inte att bli häcklad. Detsamma gäller dem som försöker lämna vettiga svar på frågan som ställts.

Det skillnad på avvikande åsikter och nedvärderande åsikter.

Meningen med att ställa en fråga i ett som du kallar publikt forum är väl att få svar, inte att bli häcklad. Detsamma gäller dem som försöker lämna vettiga svar på frågan som ställts.

I just detta fallet var Marquize relativt städad och kom med en kreativ input som många borde lyssna på.

Teambuilding = ett tafatt och fantasilöst sett att skapa gruppkänsla vilken ofta avlutas med sprit och tillfälliga sexuella relationer som sätter gruppen ånyo på prov nästkommande Måndag morgon...

I just detta fallet var Marquize relativt städad och kom med en kreativ input som många borde lyssna på.

Teambuilding = ett tafatt och fantasilöst sett att skapa gruppkänsla vilken ofta avlutas med sprit och tillfälliga sexuella relationer som sätter gruppen ånyo på prov nästkommande Måndag morgon...

Kreativ input?

Teambuilding finns på många plan.

Ett av dem är faktiskt att supa sig drängfull med kollegorna och bli finna varandra på ett personligt plan. Den sexuella biten lagd åt sidan.
"Fylleslaget" (eller "lek och öl") kan dock vara bra när man bara vill lätta på stelheten i ett företag/grupp. En bra kick-off är otroligt mycket mer än att bara bränna pengar på resor o sprit.

Ett annat är att lära sig STYRA ett team; Vilket är mycket lättare när du känner (och/eller kan läsa av) medlemmarna i teamet. Vem behöver en spark i ändan, vem behöver moroten, vem motiveras av $$$ och vem av "äran".

Ytterligare ett är att vara medveten om att man INGÅR i ett team (hur outtalat det än må vara). Hur löser man konflitkter, hur deligerar jag arbete, hur får jag min vilja igenom utan att ta plats.

Utifrån vad du söker kan du hitta på många olika events/övningar där man på ett lekfullt sätt får öva på detta, alternativt finns det diverse event-arrangörer och för den ritkigt seriösa approachen finns ju professionell utbildning att erhålla för sånt här.

Den som tror sig kunna allt, eller tycka att allt är skitenkelt, självklart och att de som inte fattar är dumma i huvudet bör nog ta sig en seriös tankeställare och växa upp lite...eller rätt mycket snarare. Troligen har du också bara varit med om denna person också varit med den första sortens teambuilding, antagligen också utan att fatta baktanken med den.

Mina $0.02

Last edited:
Paintball är grimmt! Sen öl på kvällen så att man kan ljuga om hur många man sköt, und so weiter..

Kreativt av dig. Jag ska förtydliga: Det finns varken skattebetalare eller aktieägare inblandade. Jag ska ordna lekar/övningar och leda detta åt ett antal medlemmar i en idrottsförening. Medlemmarna känner inte varandra så jättebra.

Sitta och prata känslor i pyjamas kan du göra själv, jag bryr mig inte om det är på fritiden eller på arbetet.

De ska alltså lära känna varandra och ha roligt, utan alkohol eftersom det sker samtidigt som det råder alkoholförbud på området.

De ska alltså lära känna varandra och ha roligt, utan alkohol eftersom det sker samtidigt som det råder alkoholförbud på området.

Dela upp dem i lag och kör en klassisk femkamp med grenar som kräver samarbete.

Typ:

Skaffa fram två redigt långa 45*90 och sätt på bindningar (öglor) och låt hela laget ta sig fram på "skidorna" på nån enklare bana med tidtagning.

Lägg en gammal telefonstolpe mellan ett par pallar och ställ upp hela laget. Dela ut nummerkort till samtliga på laget (utan att de ser dem)... PÅ en given signal skall de ställa sig i nummerordning utan att kliva/ramla ner från stocken...På tid....

Går ju att göra en del med enkla medel. Poängen är att framkalla garv och samarbete. Att markus och valmers hellre skulle sodomeras av tomten än delta i den typen av aktiviteter för stå för dem. :D

*/ ?>
Nyheter
Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa