Team zxr.just.nu - abstruse's racehoj träningsklar

Mattias skrev:
JRA-dekalen på vänster sida sitter snett. Gör om.

Det är nog marginellt... *host* ...iaf, du kommer säkert gå upp i falsett när du ser hur toppdekalen ser ut i fram, tänker på det röda fältet. Om du har lust att hjälpa till med det någon gång i sommar vore det skönt att göra om det. Det syns knappt i bild, men IRL ser man väldigt tydligt hur det veckar sig ner mot den svarta läppen.

Jag har själv inte monterat det, men killen som gjorde det är inte en gröngöling om än inte heltidsproffs... Han svor en del kan jag säga... :rolleyes: :D

Den blev sketsnygg men jag anmärker på dessa punkter
1. Hajfenan saknas
2. Var är styrdämparen
3. Fotpinnen håller blåset (inte rejsmässigt)
4. Gummi på fotpinnarna
5. Dekalen sitter snett
6. Blåset ser ut att ta i tidigt
7. Vit text med Nollen ser billigt ut
9. Kawor ska vara rejsinggröna :zpy

/Bes. Chefen ;)

Nu far man ju lite laett panik naer man ser att din aer helt klar! Maste hem och bygga!
Snyggt blev det iaf :tummenupp

abstruse skrev:
Det har inte varit prio. Jag ska se om de kan appliceras på lämpligt ställe närmsta tiden.

Nej du ska ju inte krascha så jag fattar att det inte är prio. Mest nyfiken på om det funkade.

GSXR1100R skrev:
Den blev sketsnygg men jag anmärker på dessa punkter
1. Hajfenan saknas
2. Var är styrdämparen
3. Fotpinnen håller blåset (inte rejsmässigt)
4. Gummi på fotpinnarna
5. Dekalen sitter snett
6. Blåset ser ut att ta i tidigt
7. Vit text med Nollen ser billigt ut
9. Kawor ska vara rejsinggröna :zpy

/Bes. Chefen ;)

1. Ligger hemma, men är ej monterad. Notera att hojen bara är träningsklar, jag vet mycket väl att den ej är tävlingsgodkänd enligt Svemos reglemente i dagsläget.

2. Styrdämpare är för mesar. Det är ICKE manligt.

3. Den ska bytas ut.

4. Utan gummi kan jag ju få reumatism eller STD eller vad som helst!

5. Den sitter inte alls snett! Mattias är bara lite stingslig. (Skulle den sitta snett ska han få äran att sätta den rakt...)

6. Blåset är nog ok, dock måste jag ta bort skyddsskruvarna på fotpinnarna. Jag skrapar pinnarna lite väl ofta. Vilket iofs också kan bero på felinställd fjädring och för låg bakända. Hoppas få ordning på allt så'nt under våren med hjälp av JiWe och Miinin.

7. "Vit text med Nollen"? Que? Come again!

8. Du är bara avundsjuk! (Min nästa Kawa blir grön... ...igen.)

Don Quixote skrev:
Nu far man ju lite laett panik naer man ser att din aer helt klar! Maste hem och bygga!
Snyggt blev det iaf :tummenupp

En av fördelarna med team-kompisar, man pratar alltid snällt om varandra... :rolleyes: :D

abstruse skrev:

7. "Vit text med Nollen"? Que? Come again!

8. Du är bara avundsjuk! (Min nästa Kawa blir grön... ...igen.)

7. Nilen då

8. = punkt 9 :fakta

Det ryktas att man måste flytta expansionskärlet för att kunna montera kraschpuckar - har du ägnat detta någon tankeverksamhet eller får det lösa sig på sikt?

Hur ordnade det sig med hålet i bakkutsen för att kunna montera sadel? Ser inte ut som om det har sågats nånting ännu. Ska vi kanske chansa på att sadeln inte behöver tas loss och sätta dit den för gott?

GSXR1100R skrev:
7. Nilen då

8. = punkt 9 :fakta

7. Den är inte vit, ditt blindstyre! Texten är i silver. :) Dock, det är lite svårt att se på korten, du får dispens denna gång. Men tro inte det blir en vana...

8. Jag hjälpte dig lite, du tycks ha lite svårt för det här med kronologi... :D

Don Quixote skrev:
Det ryktas att man måste flytta expansionskärlet för att kunna montera kraschpuckar - har du ägnat detta någon tankeverksamhet eller får det lösa sig på sikt?

Hur ordnade det sig med hålet i bakkutsen för att kunna montera sadel? Ser inte ut som om det har sågats nånting ännu. Ska vi kanske chansa på att sadeln inte behöver tas loss och sätta dit den för gott?

Jag får se hur jag gör med puckarna...

Hålet i bakkutsen är fixat, ser fabriksgjort ut. Dock håller jag på att pula till en alternativ lösning som måhända blir snäppet bättre än den jag först beskrivit.

Du får väl komma över på ett glas mjölk och en möglig kaka så du kan spionera lite! :hej

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT