Team Whitetrash Racing i Pozna - rapport!

Jalle

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000RR-06 & KX450F-10
DAG 1

Resan börjar så smått i Staffanstorp hemma hos MrK där en kopp kaffe intogs i lugn och ro, vi hade ju en timma till godo innan vi skulle vara i Ystad, 22.00 gick färjan till Polen. (Slät kopp kaffe fick vi, MrK:s lata kärring hade inte bakat något). MrK kom bara på att han skulle betala räkningar precis innan vi skulle åka....

Väl framme vid färjan, enligt tidsplanen, frågar biljettkontrollanten om vårt bokningsnummer. Json vänder sig hoppfullt till MrK som säger: "Bokning"?
"Jag har fan glömt att boka färjan."
Panik utbryter i Team Whitetrash Racing men alt ordnar sig och vi kommer iväg.

Väl på båten hittar vi snabbt en bar och minsann om de inte har happy hour, övriga tre teammedlemmar röker minst 10 cig i timmen så jag håller på att utveckla lungcancer.

Innan resan har MrK meddelat övriga teammedlemmar att "inte fan behöver vi hytt, den kostar fan 90 spänn, det finns fina fotöljer att sova i."
Jodå, det fanns två fotöljer som var upptagna så Team Whitetrash Racing fick sova på golvet i en korridor med våra jackor som huvudkudde. Starka lampor i taket gjorda att vi inte kunde sova på rygg och vi vaknade en gång var 10:e minut av att folk gick förbi.....

Väl framme i Polen upptäcker vi snabbt att övriga världens trafikregler inte gäller utan det är dödens lag som gäller. Vägen är faktiskt riktigt fin förutom en kortare sträcks som är en asfalterad krossbana och skjuter spännbanden som sytrådar.

Vi anländer hotellet vid 13-tiden och skall bara parkera släpet i ett bevakat garage. Jodå, ett underjordiskt hotell med en MASSA pelare, trångt som satan. Efter mycket snurrande och backande funderar jag nu på att ställa upp i Polska släp-mästerskapen!!!! Vi hade INGET tillgodo på höjden, taket var 1 cm lägre än släpet.....

På kvällen blev vi bjudna på GT av några trevliga Danskar och somnade utmattade i våra rum. MrK gjorde säkert något fult med sin flickvän och jag är kär i Json, dock tyvärr obesvarade känslor (än så länge....).

Vi återkommer med dag 2 inom kort.

Bifogat

• 070507_180722.jpg
    070507_180722.jpg
    47.9 KB · Visningar: 98
  • 070507_180856.jpg
    070507_180856.jpg
    51.6 KB · Visningar: 156
  • 070507_180913.jpg
    070507_180913.jpg
    48.8 KB · Visningar: 66
JSon besvarar ingen kännslor,, Det krävs mycket grogg och flera sena kvälla så kanske han ger dig en ny mjukvara till mobilen i bästa fall... :D

Jag hoppades se litta bilder från bana,, Hur går det för "damen som aldrig bakar" och "mannen som gillar sova på golv"? Bilder bilder bilder.....:tungan

Last edited:
Äsch, där är säkert inget kul alls... :jävligtavissmiley :mad:

Snart får ni dricka likör ur Johans ben! :yoparty

Förresten, Mr K skulle väl begå sin tävlingsdebut på mossen till helgen.
Hinner han hem tills dess?

Kanske trasslade det till sig med logistiken? :D

Förresten, Mr K skulle väl begå sin tävlingsdebut på mossen till helgen.
Hinner han hem tills dess?

Kanske trasslade det till sig med logistiken? :D
Inte skulle väl Mr K trassla till logistiken, han är juh en mycket välorganiserad människa.

:rolleyes:

Däcken håller toppform än efter tre dagar!!!! Riktigt perfekt för ERF!!!

Lite bilder att kolla på...

Bifogat

• 25_07 (Large).jpg
    25_07 (Large).jpg
    86.6 KB · Visningar: 78
  • 25_03 (Large).jpg
    25_03 (Large).jpg
    87.8 KB · Visningar: 73
  • DSC_0307 (Large).JPG
    DSC_0307 (Large).JPG
    120.8 KB · Visningar: 144
  • 074 (Large).jpg
    074 (Large).jpg
    98.3 KB · Visningar: 74
Last edited:
Tre bandagar med samma däck, då har det antagligen regnat eller så kör dom riktigt långsamt :tungan

Host host.. Nja,, dom kör 8:or runt dig, men de kanske inte är en bedrift :tungan

Nädå, dom har pressat dom ganska bra,, håller mareginalen så dom inte riskerar skrota hojen men det gör man i ERF oxå.. :tummenupp

Jag är sjukt nöjd med prestandan.. Har deras BT002 på min gathoj och det funkar perfa sprecis som beggade racedäck fast med mer gummi och längre livslängd...

Host host.. Nja,, dom kör 8:or runt dig, men de kanske inte är en bedrift :tungan
Hur kan dom göra det, jag var ju inte ens där :confused:

Fick just rapport från Jalle, Mr K har fått diplom för sina goda egenskaper som passagerare, Mr K sov hela vägen genom Polen precis som förra året.

Varför ska man läsa karta när man kan sova :rolleyes:

Lite mer bilder

1. Målningen av speakertornet gick jättebra, jag trodde det skulle bli fint efter det att maskeringstejpen på aluminiumlisten runt fönstren togs bort.
Tyvärr togs den aldrig bort....
Maskeringstejp? Vad är det? Behövs det? Lite spill är väl OK?

2+3. Vi stannade på en mack för att handla lite vatten. Json och jag gick för att kolla så att allt stod på plats i släpet. Vips smet Mr K iväg och efter en stund ser vi honom stå och prata med denna kvinna. Json och jag smög med kameran i högsta hugg och ni ser själva......
(Jo, det kan se ut som om kvinnan ska betala MR K men hallå - det orimliga i det är rätt självklart....). Det pinsamma var när mackbiträdet springer efter oss och ber Mr k plocka upp efter sig.

4. I Polen gillar man reklamskyltar. Inget smått krafs ska det vara. Gärna lika stora som en husvägg. I detta fallet är det ju helt OK!!!!

5. Poster på eventet.

6. Konkurrensen var mördande på banan. Som tur var släpptes hon inte ut eftersom hon inte hade stövlar på sig. 186 BHP = respect!!!

Bifogat

• Kådis.JPG
    Kådis.JPG
    132.5 KB · Visningar: 61
  • MRK-sexköp.JPG
    MRK-sexköp.JPG
    106.5 KB · Visningar: 95
  • Torn.JPG
    Torn.JPG
    72.8 KB · Visningar: 63
  • Poster-R1.JPG
    Poster-R1.JPG
    122 KB · Visningar: 48
  • Poster-sliders.JPG
    Poster-sliders.JPG
    50.6 KB · Visningar: 51
  • EU-moppe.JPG
    EU-moppe.JPG
    75 KB · Visningar: 62
Å lite till....

1. Banan.:yoparty

2. Magnesiumfälgar är lätt men dyrt, en BH väger också några gram = av med den!!! Gav henne -1,6 sek /varv.

3. Hotellet vi bodde på. Mycket fint med kanongod mat!!!

Bifogat

• Bild på banan.JPG
    Bild på banan.JPG
    85 KB · Visningar: 37
  • Utan BH.JPG
    Utan BH.JPG
    75.1 KB · Visningar: 78
  • Hotellet.JPG
    Hotellet.JPG
    96.7 KB · Visningar: 58

2+3. Vi stannade på en mack för att handla lite vatten. Json och jag gick för att kolla så att allt stod på plats i släpet. Vips smet Mr K iväg och efter en stund ser vi honom stå och prata med denna kvinna. Json och jag smög med kameran i högsta hugg och ni ser själva......
(Jo, det kan se ut som om kvinnan ska betala MR K men hallå - det orimliga i det är rätt självklart....). Det pinsamma var när mackbiträdet springer efter oss och ber Mr k plocka upp efter sig.

!!!
Han är inte lite äcklig den där Mr K, inte nog med att han utnyttjar kvinnor, dom får dessutom betala honom för det :mad:

Nu e man hemma och har fått sova i sin egen säng efter 17 timmar sedan man gick upp.
En helt underbar runda i Poznan med ca 50-60 mil på bana. Nu ska man packa upp sig på A-torp .... men sedan ska man ner till poznan igen nästa månad.

Nu e man hemma och har fått sova i sin egen säng efter 17 timmar sedan man gick upp.
En helt underbar runda i Poznan med ca 50-60 mil på bana. Nu ska man packa upp sig på A-torp .... men sedan ska man ner till poznan igen nästa månad.

04.50 - Jalle och Json går upp, packar sitt bagage, sticker ner till garaget och hämtar buss + släp, parkerar utanför hotellet.

06.00 Äter en snabb frukost.

06.30 Väntar vid bilarna för att köra 37 mil och hinna med DEN ENDA färjan som går 13.00.

............................................................................

05.50 Mr K blir väckt av Jenny

06.00 Mr K blir matat av Jenny vid frukostbordet.

06.20 Mr K ska "bara gå upp och borsta tänderna och packa".

06.40 Mr K har inte kommit ut till bilarna än.

06.43 Mr K blir stoppad av Hotellets vaktmästare precis när han ska sätta sig i bilen "Du har inte betalat din internetuppkoppling."

06.45 Vi kör - 15 min back redan.

06.46 Mr K somnar på passagerarplats i min fina Volvo.

12.30 Mr K vaknar vid färjeläget, 37 mil senare.

13.00 Mr K somnar på båten.

19.45 Mr K vaknar i Ystad.

20.45 Mr K är VAKEN HELA VÄGEN MELLAN YSTAD OCH STAFFANSTORP!!!!!!
(Kanske inte så konstigt efter att ha sovit ca 13 tim under dagen....)

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...