Team sponsrade av Pepsi och Lucky Strike?

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date

sandstream

Guest
Satt och tittade på gamla klipp i går på 500-race från 89-93 och vart lite, men bara lite, nostalgisk när jag såg Lucky Strike- och Pepsi-loggorna på hojarna.

Någon som minns vilka team dessa varumärken sponsrade och vilka år i 500-klassen?

Satt och tittade på gamla klipp i går på 500-race från 89-93 och vart lite, men bara lite, nostalgisk när jag såg Lucky Strike- och Pepsi-loggorna på hojarna.

Någon som minns vilka team dessa varumärken sponsrade och vilka år i 500-klassen?

Suzukis fabriksteam, nu kan jag inte årtalen exakt men Pepsi 85-86 nångång tom 89-90, därefter Lucky Strike fram t.om 1997

Lucky Strike sponsrade dessutom den norske SBK-föraren Jan Olav Noteng, som slog halvt ihjäl sig 1996 på Kinnekulle.

Pepsi sponsrade Suzukis fabriksteam 1988 och 1989 om jag minns rätt medan Lucky Strike under den tiden sponsrade Roberts Yamaha. Mellan 1990 och 1997 sponsrade Lucky Strike Suzukis fabriskteam.

Last edited:
Sen så fick ROC 500 spons av Pepsi och gick i dess färger under någon säsong under mitten av 90-talet, säkert inte alls så stort belopp som till Suzuki på 80-talet. Men ändå.

Bifogat

• ny-elf500z1996.jpg
    ny-elf500z1996.jpg
    29.9 KB · Visningar: 60
Last edited:
Det var väl ett Yamaha-team som körde med Lucky strike spons under senare delen av 80-talet..?..!...körde inte Kevin Mcgee där..!...?

Pepsi sponsrade Suzukis fabriksteam 1988 och 1989 om jag minns rätt medan Lucky Strike under den tiden sponsrade Roberts Yamaha. Mellan 1990 och 1997 sponsrade Lucky Strike Suzukis fabriskteam.

JAg tror tillochmed att det var ända till -90 som Schwantz åkte Pepsi-Suzuki.
Har för mig det iallafall.

När Schwantz tog VM-guld -93 åkte han iallafall Lucky Strike.
För övrihgt den snyggaste 500:an efter Doohan/Gardners 92/93 Rothmans Hondor

2806899 JAg tror tillochmed att det var ända till -90 som Schwantz åkte Pepsi-Suzuki.
Har för mig det iallafall.

När Schwantz tog VM-guld -93 åkte han iallafall Lucky Strike.
För övrihgt den snyggaste 500:an efter Doohan/Gardners 92/93 Rothmans Hondor
1990 var första året med Lucky Strike, Roberts Yamaha hade Lucky Strike 1989 då Rainey vann VM första gången.

2806896 Det var väl ett Yamaha-team som körde med Lucky strike spons under senare delen av 80-talet..?..!...körde inte Kevin Mcgee där..!...?
Roberts Yamaha hade det 1988 och 1989, möjligen tidigare också, men 1989 hade de garanterat det då Rainey vann sin första titel.

Last edited:
1990 var första året med Lucky Strike, Roberts Yamaha hade Lucky Strike 1989 då Rainey vann VM första gången.

Roberts Yamaha hade det 1988 och 1989, möjligen tidigare också, men 1989 hade de garanterat det då Rainey vann sin första titel.

Sorry....my bad.
Har faktiskt kollat på lite VHS under tiden nu och det stämmer.
Men 1989 vann väl Eddie Lawson???
Lawson vann väl 4 VM: '84, '86, '88, '89
Rainey vann '90, '91, '92

Du har rätt angående Lawson och Rainy. :5sure
Pinsamt då de är två av mina all time favourites....
Men 1989 körde de med Lucky Strike i varje fall.

När Mamola började hos roberts 1986 så fick de Lucky Strike som sponsorer
det finns en som var sponsad samtidigt med Kevin schwantz för pepsi som fick hans suzuki 1990 ?
en sjärna som gjort bort sig!

Lucky Strike sponsrade Roberts Yamaha mellan 1987 och 1989. Före 1987 tror jag dom hade Kool som huvudsponsor...

För övrigt vann Rainey sin första titel 1990 då i Marlboro Yamaha. Lawson vann 1989...

Edit: Hupps... sega internet explorer :huvet

Last edited:

Fast han var lite av deras reservförare under några år och körde strö-race när Beattie och Schwantz var skadade, han imponerade dock aldrig nog att ta en ordinarie plats. Det var Scott Russel som blev ordinarie efter Kevin, när Emmet fått några race på sig utan större framgång.

Last edited:
Jag hänger inte riktigt med i frågeställningen? Vem fick vems cykel när?

jo samtidigt som pepsi sponsrade kevin så sponsrade de en sångare som är känd för att antasta barn i sin gård kallande neverland och det var han som fick cykeln
vad han nu skulle med den till :huvet
hör kanske inte hemma här i detta forumet men kan kanske var kul att veta

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...