StonePlain
Ny medlem
Hej,
köpte en Yamaha TDM 850-01 för någon vecka sedan nere i södra sverige. Tog bussen tid och körde hem 50 mil till Stockholm igen. Hojen gick som en dröm och jag gjorde bara några få stopp för att trycka i mig en Pizza o sträcka på benen!
När jag hade 5 mil kvar stannade jag på OK i Älvsjö för att tanka. Glad i hågen hoppade jag upp och försökte starta, men när jag tryckte på startknappen dog all el. Skit tänkte jag, nytt batteri satt i men kanske det inte laddades. Lika arg som jag var på hojen var jag även glad att jag inte stod på en mörk grusväg i Småland
Jag fick be 2 polacker putta igång cykeln. När den startade hade varvmätare frispel och motorn lät som den bara gick på en burk. När jag slog på blinkersen så började motorn varva i takt med blinkningarna och samtaidgt fick jag även några duktiga förgasarsmällar. Bestämde mig dock för att försöka ta mig hem ändå, trött och sur, även om det kanske inte var så klokt. Efter någon kilometer hoppade dock cykeln igång och började gå som den skulle igen
Dagen efter hade jag samma problem men efter att ha lossad batterikablar och jordkabel, kört på lite 5-56 och dragit fast igen verkar nu problemet vara borta
så kanske det bara var ett jordfel.
Nu till mitt problem. Jag tycker att den inte går lika bra längre sedan el-insidenten på OK. Har en känsla av att det inte är samma vrid och att den vibrerar betydligt mer. Samtidigt så går den inte riktigt jämt på fasta varv. Den går lite ryckigt/nervöst. Vad kan ha hänt
Kan något ha gått sönder när elen strulade, eller kan förgasarsmällen ställt till med något gällande ventliler eller förgasarna
köpte en Yamaha TDM 850-01 för någon vecka sedan nere i södra sverige. Tog bussen tid och körde hem 50 mil till Stockholm igen. Hojen gick som en dröm och jag gjorde bara några få stopp för att trycka i mig en Pizza o sträcka på benen!
När jag hade 5 mil kvar stannade jag på OK i Älvsjö för att tanka. Glad i hågen hoppade jag upp och försökte starta, men när jag tryckte på startknappen dog all el. Skit tänkte jag, nytt batteri satt i men kanske det inte laddades. Lika arg som jag var på hojen var jag även glad att jag inte stod på en mörk grusväg i Småland
Jag fick be 2 polacker putta igång cykeln. När den startade hade varvmätare frispel och motorn lät som den bara gick på en burk. När jag slog på blinkersen så började motorn varva i takt med blinkningarna och samtaidgt fick jag även några duktiga förgasarsmällar. Bestämde mig dock för att försöka ta mig hem ändå, trött och sur, även om det kanske inte var så klokt. Efter någon kilometer hoppade dock cykeln igång och började gå som den skulle igen Nu till mitt problem. Jag tycker att den inte går lika bra längre sedan el-insidenten på OK. Har en känsla av att det inte är samma vrid och att den vibrerar betydligt mer. Samtidigt så går den inte riktigt jämt på fasta varv. Den går lite ryckigt/nervöst. Vad kan ha hänt