TDM 900 startar ej

flostyle

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2020
Hoj
Yamaha TDM 900 2005
Skulle ha igång hojen efter vinteruppehållet, en Yamaha TDM 900 -05. Har underhållsladdat batteriet. När jag tryckte på startknappen lät startreläet ungefär som en leksakspistol och startmotorn gick ej. Bytte startreläet mot ett nytt och nu gick startmotorn väldigt svagt i någon sekund, men inte mer. Tänkte att batteriet kanske är kasst så satte dit ett nytt batteri, men det hjälpte inte. Startmotorn går inte alls, kommer något litet ljud från startreläet bara när jag trycker på startknappen.

Någon som har några idéer?

Jag skulle börja kolla hur det är med kontakten mellan grejerna från batteri till startmotorn, kabelskor och jordningar till batteri, relä och startmotor. Sen skulle jag koppla en kabel direkt från batteriet som jag kan hålla mot stiftet för startkontakten på startreläet för att utesluta spänningfall i startkretsen.

Jag hade problem med dålig kontakt i start knappen på min tdm -08, så kolla även den. Det räckte med rengöring av kontaktytorna .

Skickat från min G8441 via Tapatalk

Provade att sätta tillbaka orginalreläet och hojen startade direkt. Verkar alltså som att när jag först bytte bara startreläet och tryckte på startknappen så hände något med detta relä. Ursprungsproblemet verkar ju iallafall ha varit ett kasst batteri.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT