tcp port?

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Ja nu har jag bytt client för att öhh dela semseter foton med mina kompisar men hittar inte vilken tcp port jag ska ha? Hur tar jag reda på det?

Funka perfekt med bitcomet men va tvungen att bytta och nu funkar det inte. Hittar inte vilken jag hade på bitcomet Lyssningsport: 20983 är inte samma sak va? För det funka inte..

Det är bittorrent-protokollet eller hur ? Klienten vet själv hur den ska få kontakt med trackern och de andra klienterna och den port du sätter för inkommande trafik, kommer din klient att berätta om för dina peers.

Så om det inte fungerar, beror det mest sannorlikt på att du har en brandvägg i mellan som inte är öppnad för den porten mot din dator. Alternativt att porten redan är upptagen av något annat program.

TomK skrev:
2374757 Det är bittorrent-protokollet eller hur ? Klienten vet själv hur den ska få kontakt med trackern och de andra klienterna och den port du sätter för inkommande trafik, kommer din klient att berätta om för dina peers.

Så om det inte fungerar, beror det mest sannorlikt på att du har en brandvägg i mellan som inte är öppnad för den porten mot din dator. Alternativt att porten redan är upptagen av något annat program.
Okej och hur tusan öppnar jag en port i windows inbygda skitbrandvägg?

(Orkar inte fixa zon alarm serial.)

prulle skrev:
2392699 Okej och hur tusan öppnar jag en port i windows inbygda skitbrandvägg?

(Orkar inte fixa zon alarm serial.)

Stäng av den helt istället?

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!