Taxiregler?

• Thread starter Thread starter Smagatusk
  • Start date Start date
Haha Jag som trodde jag var den enda som ALLTID väljer taxi med omsorg, även kl 05.30 ;) Nästa gång drar du en spark i pungen på den människa som slänger ut dig ur taxin

Jag tar alltid mercedes, även om den står sist i kön... För jag vill ju inte låta min tjej åka nån jävla opel!!

Haha Jag som trodde jag var den enda som ALLTID väljer taxi med omsorg, även kl 05.30 ;) Nästa gång drar du en spark i pungen på den människa som slänger ut dig ur taxin

Jag tar alltid mercedes, även om den står sist i kön... För jag vill ju inte låta min tjej åka nån jävla opel!!

Broder!:fyllisar

Klart kunden väljer bil själv. Vid aktivt val från kunden från går man kösystemet som tydligen är en komplicerad historia för en del.
Detta e ju en av stöttestenarna i avreglegingen = fri marknad för båda åkare OCH kund.
Och ja, jag väljer och lämplig bil/chaufför etc o skiter glatt i kön.

Ok nej, jag har inte hittat på allt i fyllan. Har varit åkare i TaxiKurir i GBG mellan 93-2004. Absolut inget konstigt med att en kund kommer upp till en 4 bilar upp i kön o vill åka. Har man då bilar i samma bolag framför sig, och är lite väluppfostrad, nämner man att de är före... Vill kunde ändå åka meg dig så e det ju bara o starta motorn o börna förbi de andra med penga maskinen igång.

:yoparty

Ok, då kan vi konstatera att du är en av promillen, helt seriöst, som inte accepterar kösystemet - ialf i umeå (resten av sverige kan jag inte stå för)

Det ser inte ut som att jag är speciellt ensammen, eller menar du att alla andra (utom dig) på SH också tillhör promillen?

I Umeå åker jag nästan aldrig taxi, jag har krypavstånd hem :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back