Smagatusk
Guest
En sak inträffade i igår, som aldrig hänt mig tidigare. Var ute i Malmö, och trött som en savannlöpare i fötterna efter en lååång krogrunda skulle jag ta taxi hem. Brukar bli en nota på 300-350 spänn cirka. Kom till taxistationen där jag kom från andra hållet, så att säga, så den första taxin jag kom till var den som kom senast till platsen. Det var en lite äldre Volvo = fullkomligt ointressant. Nästa i kön var en Merca E-klass, fjolårets mogell +- nå´t år. "Här ska åkas bekvämt, tamefan", tänkte jag och hoppade in. Chauffören frågade vart jag skulle och började knappa in i pengaräknaren. Då kom det en snubbe, öppnade bildörren, tog tag i armen och sa att jag var tvungen att ta den taxin som stod främst i kön. Aningen ställd,
gick jag faktiskt ur taxin, men när jag kom upp på trottoaren så såg jag att det var nå´n jävla Opel av nå´t slag! Då blev jag förbannad. "Vem är du som beordrar mig vilken taxi jag ska ta?" Han förklarade för mig att så´na är reglerna. Det blev en viss diskussion på sandlådenivå, eftersom han inte fattade att JAG tar vilken taxi JAG vill när det MINA pengar det betalas med. Då säger han till mig att då får jag inte ta nå´n taxi alls! Nu blir jag riktigt förbannad!
Dels för att den lille jävla kolsäcken står och dirigerar mig vilken taxi jag ska ta, och sen säger att jag inte får ta nå´n alls! Jag ruskar om honom lite grann och säger "vill du att jag ska åka med din polare får han fan skaffa sig en Mercejävel!"
Sen hoppade jag in i taxin igen och bad honom köra därifrån. Fort som fan. Kan jag visa mig i Malmö igen eller har jag maffian efter mig? Förekommer detta i andra städer?
Sen hoppade jag in i taxin igen och bad honom köra därifrån. Fort som fan. Kan jag visa mig i Malmö igen eller har jag maffian efter mig? Förekommer detta i andra städer?
Last edited: